Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

söker nåt som gör att jag kan zooma ut mer, så jag kan ta användning av en större yta av greenscreenstudion... är det fishlens jag söker då eller? vad kostar en sådan till en sony dcr-hc46e?

Postad

Vidvikel objektiv/adapter är det som du är ute efter. Fisheye kan man säga är en "överdiriven" vidvinkeladapter.

Fisheye ger en speciell efekt. Se tex introt till "dom kallar oss mods"

Föresten så finns det en sökfunktion på forumet.Bara så du vet.

Postad
Vidvikel objektiv/adapter är det som du är ute efter. Fisheye kan man säga är en "överdiriven" vidvinkeladapter.

Fisheye ger en speciell efekt. Se tex introt till "dom kallar oss mods"

Föresten så finns det en sökfunktion på forumet.Bara så du vet.

sökningen vet jag väl om... lite svårt att veta vad man ska söka på ibland bara. Ok, vidvinkel objektiv/adapter kostar hur mycket ca?

Postad

Finns skit adaptrar tex 303 an :P Visst är den rolig 0.3 AV 1 alltså 0.7 förminstning ifall man kan säga så... Sen finns de profsigare köpte sony's 0.6 som jag skruvar dit, fungerar med full zoom vilket inte 303An gör där van du ju 0.4 vilket duger, inte så extremt men de fungerar, blir ganska snyggt. Köp en av båda 303An kostar 350kr ink och sony'n kostade 600kr ink Finns ifs också 303ans lillebror på 0.5x som kostar ca 250kr

Edit: http://www.cyberphoto.se/ eller http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sId=3022319 är bra ställen att handla på.

Postad
Finns det vindvinkel objektiv/adapter? har googlat länge utan någon framgång, någon som vet något?

Nääe. Vi bara hittar på.

Edit: Provat länkarna i tåden? På googel fick jag ca 1000 träffar på vidvinkeladapter och ungefär 20000 på vidvinkelobjektiv. Stavade du fel när du sökte?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...