kattis Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 Hej! jag har precis börjat använda adobe premiere pro. Jag har försökt få klippet att gå baklänges men det blir en svart ram runt klippet varje gång. Går det få bort den eller finns det något annat bättre redigeringsprogram där det går? tack för hjälpen den som svarar 0 Citera
Team_fagott Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 Kolla så att ditt projekt är i PAL läge. Ändra hastighten till -100% så ska det fungera. Är det så du gjort? 0 Citera
kattis Postad 8 mars 2007 Författare Postad 8 mars 2007 när man väljer ett nytt projekt så har jag valt DV PAL standard. var det det som du menade? sen har jag kryssat i rutan där det stå Speed/duration och sen när jag exporterat ut klippet blir det fortfarande litet med en svart stor ram runt. vet du vad jag gjort för fel? tack för hjälpen 0 Citera
Max_H Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 Är det ett DV-klipp från en DV-kamera? Hur exporterar du ut det? Via File>Export>Make Movie eller File>Export>Adobe Media Encoder? Ska du använda filen i ditt dv-projekt är det File>Export>Make Movie du ska använda. Eller renderar du bara klippet med "Retur" tangenten? /Max 0 Citera
Pace Postad 9 mars 2007 Postad 9 mars 2007 Omdöpt från "spola film baklänges" eftersom andra trådar behandlar just det. Dessutom flyttad från Digitala effekter och compositing. 0 Citera
Fieldmedic Postad 9 mars 2007 Postad 9 mars 2007 när man väljer ett nytt projekt så har jag valt DV PAL standard. var det det som du menade? sen har jag kryssat i rutan där det stå Speed/duration och sen när jag exporterat ut klippet blir det fortfarande litet med en svart stor ram runt. vet du vad jag gjort för fel? tack för hjälpen Jag tror det har att göra med kameran och standarden på det inspelade materialet. Alltid när jag laddar ner video från min kamera så blir det bara en liten ruta i mitten som är "film", alltså en svart ram runt om...Om du markerar filmbilden i fönstret så ska det komma upp små fyrkanter på kanterna å då kan du ändra storleken på videofönstret. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.