Rabies Postad 27 februari 2007 Postad 27 februari 2007 tja. jag funderar på att köpa en mbox2 med pro tools LE och det jag undrar över är om man kan lägga in QT-filer eller andra videofiler för att använde det i videoproduktion? nån med erfarenhet? Är nuendo mer lämpat? 0 Citera
Luzer Postad 27 februari 2007 Postad 27 februari 2007 Om du kör mac så funkar quicktimefiler, vet inte hur det är på pc då jag aldrig kört protools där, men tror att det är samma visa. Om du har rena dv-strömmar kan du spela ut dessa via firewire med en converter emellan (tex en kamera som har dv in och svideo eller komposit ut). Kanske borde varit i ljudläggningsforumet om man ska vara petig ;) 0 Citera
Rabies Postad 27 februari 2007 Författare Postad 27 februari 2007 kör inte mac. det andra alternativet är nog inget alternativ för mej, vill helst kunna köra dom direkt i programmet 0 Citera
Max_H Postad 27 februari 2007 Postad 27 februari 2007 Tänk också på att Avid Xpress DV/Pro, så vitt jag vet, inte kan samexistera med Pro Tools pga en DLL-fils krock (om du nu kör Avid). Då måste skaffa en specifik upgradering från Avid som gör det möjligt att köra dom i samma burk. Är inte 100% säker på att problemet finns fortfarande men det fanns absolut för ngt halvår sen. /Max 0 Citera
Rabies Postad 27 februari 2007 Författare Postad 27 februari 2007 kommer köra premiere som tur e. men tack för den infon, alltid bra att veta 0 Citera
BasMartin Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 Det funkar bra med QT filer i Pro Tools LE, bara att importera! däremot så måste man köpa DV tool kit om man vill importera OMF/AAF filer! 0 Citera
Rabies Postad 28 februari 2007 Författare Postad 28 februari 2007 bra som fan. tack basmartin. hur många kanaler kan man köra i LE? 0 Citera
Luzer Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 Sen får du tänka på att du inte får tidskod om du inte köper till Dv Toolkit heller, vilket är ganska nödvändigt om man gör mycket ljudläggning. Du kan köra 32 kanaler (16 stereo / 32 mono), och köper du till "music production toolkit" så kan du köra 48 kanaler (stereo eller mono). Här är en käck broschyr från digis hemsida. http://akmedia.digidesign.com/pdf/LE_Brochure_a4.pdf 0 Citera
Rabies Postad 28 februari 2007 Författare Postad 28 februari 2007 jag ska inte göra så avancerad ljudläggning. bara lite röster och lite musik. kommer antagligen att köpa dv toolkitet senare men i starten så blir det så billigt som möjligt. tack för infon. skitnajs 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.