Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

tja. jag funderar på att köpa en mbox2 med pro tools LE och det jag undrar över är om man kan lägga in QT-filer eller andra videofiler för att använde det i videoproduktion? nån med erfarenhet? Är nuendo mer lämpat?

Postad

Om du kör mac så funkar quicktimefiler, vet inte hur det är på pc då jag aldrig kört protools där, men tror att det är samma visa. Om du har rena dv-strömmar kan du spela ut dessa via firewire med en converter emellan (tex en kamera som har dv in och svideo eller komposit ut).

Kanske borde varit i ljudläggningsforumet om man ska vara petig ;)

Postad

Tänk också på att Avid Xpress DV/Pro, så vitt jag vet, inte kan samexistera med Pro Tools pga en DLL-fils krock (om du nu kör Avid). Då måste skaffa en specifik upgradering från Avid som gör det möjligt att köra dom i samma burk. Är inte 100% säker på att problemet finns fortfarande men det fanns absolut för ngt halvår sen.

/Max

Postad

jag ska inte göra så avancerad ljudläggning. bara lite röster och lite musik. kommer antagligen att köpa dv toolkitet senare men i starten så blir det så billigt som möjligt. tack för infon. skitnajs

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...