Jump to content

Plug-ins till Avid Xpress DV???

daniel.nylen

Recommended Posts

Har just installerat Avid Xpress DV 3,5 med märker nu att den sk. Illusion FX-plug-in som borde varit med inte vill installera sig. Har testat installera om etc.

Jag håller på att redigera en musikvideo och skulle verkligen behöva filter vilket jag inte har några för tillfället. Det jag vill åt är ett "Film Grain"-liknande filter

Skulle kunna fixa detta i After Effects, men det verkar riskabelt att jobba m båda programmen. Är ändå amatör :-/

Är det nån som har några schyssta plug-ins eller tips på sådana och var jag kan få tag på dem?

Tack för svaret. Har gjort en kovändning och sitter och testar premiere för första gången. Efs att jag redigerat en del i Avid tidigare och använder Photoshop och illustrator varje dag så känns det lätt att komma in i. Men gur funkar det att kombinera premiere och after effects? Har du testat? Nån annan som vet? Borde ju inte vara så bökigt när båda är adobe...

Nja, jag vet inte om man kan säga att Premiere är så jättelika Photoshop och Illustrator, men det beror ju på vad man jämför med. Avid är ju extremt annorlunda i alla fall. Illustrator har ju förändrats en del sedan 1987 när jag började använda programmet, så det är ju en utveckling hela tiden.

Vad jag alltid har gillat är handböckerna till Abobes program, de ger svar på väldigt mycket när det gäller användningen av programmen. Handboken til Premiere är ju inget undantag.

Däremot ger handböckerna sällan svar på själva installationsfrågorna.

Det beror på vilken version av Premiere du kör.

Premiere Pro har rätt bra stöd med AE 6.

Premiere Pro 1.5 som kommer om någon månads tid ska ha ännu bättre stöd med AE 6.5 som också snart dyker upp. Bland annat ska man kunna klippa och klistra direkt mellan programmen.