Vito Gogola Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Införskaffade mig Adobe Premiere Pro 2.0 (eller fick det snarare i julas) och har börjat fumla lite med det. Har använt Adobe Premiere sen tidigare och kan det rätt bra, men jag har en fråga. Kan man göra Split-Screen-effekten i Adobe Premiere Pro 2.0? För ni som inte vet vad det är, spana in länken: http://www.daveconger.com/film/goram/goramframe.jpg 0 Citera
Max_H Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Wipe transition eller garbage mask funkar bra. /Max 0 Citera
carbe Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Man kan göra det på ett annat sätt också i Adobe Premiere Pro. Klicka på själva bilden i bild-rutan och förminska den. Sedan lägger du in en till och gör likadant och lägger de bredvid varandra. Kan låta lite krångligt men när du väl bara klickat på bilden en gång så vet du själv hur du skall göra. Lycka till! 0 Citera
Vito Gogola Postad 21 februari 2007 Författare Postad 21 februari 2007 Max_H: Jaha, okej. Jag får testa med det. carbe: Ja, jo, så tänkte jag först innan jag skapade den här tråden, men sen tänkte jag ju på att det kanske blir lite skumt, eftersom hela filmen inte blir i Split-Screen. Då kommer ju formatet ändras från fullskärm till Wide Screen... Eller är jag helt ute och cyklar? :D 0 Citera
Fat Tony Postad 26 februari 2007 Postad 26 februari 2007 tänk efter lite skappa bara en bild med två färger och maska skiten eller svårare än är det väll inte 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 26 februari 2007 Postad 26 februari 2007 carbe: Ja, jo, så tänkte jag först innan jag skapade den här tråden, men sen tänkte jag ju på att det kanske blir lite skumt, eftersom hela filmen inte blir i Split-Screen. Då kommer ju formatet ändras från fullskärm till Wide Screen... Eller är jag helt ute och cyklar? :D "Formatet" ändras ju inte, men du kommer få med svarta remsor, precis som på bilden du postade. Om du inte vill ha det, får du beskära varje bild lite så de kan täcka hela bildytan. 0 Citera
Vito Gogola Postad 1 mars 2007 Författare Postad 1 mars 2007 Fat_Tony: Jag skulle säkert göra det, men jag vet inte hur det här med maskning funkar. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.