mzreklam Postad 19 februari 2007 Postad 19 februari 2007 Kolla denna länk http://www.veoh.com/videos/e1565475K5wqz9j. Skulle vilja ha lite tips hur man får till en seqvens där jag ska filma en som duschar och väggen och golvet med kaklet skall spricka som man ser bra i denna länk. Kom med tips eller kanske nån som vill göra ett sådant jobb så hör av er. Är till en fräck reklamfilm. Hur kan man göra? 0 Citera
Bleckert Postad 19 februari 2007 Postad 19 februari 2007 ja du, detta är ju ingen "smallbudget" grej. skulle tro att det mesta är animerat men det krävs sin man/kvinna för att klara av det. har tyvärr inga bra förslag. sen är det svårt att ge tips om man inte vet vilken budget du har eller vadför utrustning, 0 Citera
mawi Postad 19 februari 2007 Postad 19 februari 2007 Enklaste sättet är nog att rita en animerad textur som du sedan kompar in i filmen. Vill du göra det mycket mera avancerat kan du göra det med green-screen och ett 3D program med partiklar alt. blastcode. Jag rekommenderar det första som inte borde vara så svårt. 0 Citera
mzreklam Postad 20 februari 2007 Författare Postad 20 februari 2007 Enklaste sättet är nog att rita en animerad textur som du sedan kompar in i filmen. Vill du göra det mycket mera avancerat kan du göra det med green-screen och ett 3D program med partiklar alt. blastcode. Jag rekommenderar det första som inte borde vara så svårt. Menar du då att man filmar han som duschar mt en greenscreen sen lägger en texturbild bakom och gör sprickeffekterna på den texturen 0 Citera
CaffeignSugerProduction Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 kanske om man har tid och ork som låter som en bra idee som man kan göra i verkligenheten(jag är ingen med mycket erfarenhet) är att man gör en stopmotion spricka att man skär sprickan i kakelt och tar lite av spricka, för varje bild. hade fått en bättre verklighets känsla tror jag istället för en 3-D som man såg klart och tydligt i denna filmen, men jag har inte så mycket erfarenhet , så vad vet ja obs: kanske inte så bra idee när jag tänker efter, det blir ju permanenta sprickor 0 Citera
mawi Postad 26 februari 2007 Postad 26 februari 2007 Menar du då att man filmar han som duschar mt en greenscreen sen lägger en texturbild bakom och gör sprickeffekterna på den texturen Sorry, har missat din fråga. Det är lite beroende på hur jobbigt avancerat du vill göra det. Jag tror att det skulle kunna gå att få en ok look på det utan green-screen. Skall du dessutom inte ha sprickor bakom personen så finns det väl ingen anledning till att keya det. Gör en animering av en spricka i valfritt program. Se till att ha en alphakanal allternativt håll dig till bakgrundsfärger som går att få bort med screen(svart) alt multiply(vit) i tex AE. Placera sprickan där du vill ha den och matcha perspektivet. Kör animeringen i ett lager ovanför filmen. Se sedan till att du lägger några effecter på animeringen för att få den att se ut som en del av filmen. Om du provar dig fram med en effekt som heter grid warp(kanske grid distort) så skulle du kunna få kaklet att bukta lite som i axe filmen. Skall du ha sprickor bakom personen så kan du rotoscopa en mask som gör att sprickan bara syns där du vill ha den. Vill du öppna ett hål i kaklet så blir det lite besvärligare. 0 Citera
Rabies Postad 26 februari 2007 Postad 26 februari 2007 sprickorna slingrar sej ju inte fram utan är mer uppdelade i 3-4 steg. så jag gissar på att det gjorts 4 paintings och bara lagts på varandra med några frames mellanrum. tillsammans med ljudet så ger det illusionen av att det spricker 0 Citera
mzreklam Postad 26 februari 2007 Författare Postad 26 februari 2007 Sorry, har missat din fråga. Det är lite beroende på hur jobbigt avancerat du vill göra det. Jag tror att det skulle kunna gå att få en ok look på det utan green-screen. Skall du dessutom inte ha sprickor bakom personen så finns det väl ingen anledning till att keya det. Gör en animering av en spricka i valfritt program. Se till att ha en alphakanal allternativt håll dig till bakgrundsfärger som går att få bort med screen(svart) alt multiply(vit) i tex AE. Placera sprickan där du vill ha den och matcha perspektivet. Kör animeringen i ett lager ovanför filmen. Se sedan till att du lägger några effecter på animeringen för att få den att se ut som en del av filmen. Om du provar dig fram med en effekt som heter grid warp(kanske grid distort) så skulle du kunna få kaklet att bukta lite som i axe filmen. Skall du ha sprickor bakom personen så kan du rotoscopa en mask som gör att sprickan bara syns där du vill ha den. Vill du öppna ett hål i kaklet så blir det lite besvärligare. Är inte så himla haj ännu på animeringar, är detta nåt som du skulle kunna fixa till en vettig penning efter att du sett filmen så du förstår mer 0 Citera
Double Trouble Postad 8 mars 2007 Postad 8 mars 2007 Blir inte alls imponerad av det där. Det är ju uppenbart att kaklet är gjort i 3d, det är ju inte ens realistiskt. Du behöver inte anvanda någon greenscreen, eller något. Gör bara ett kakelgolv med någon 3d mjukvara t.ex. Autodesk 3ds max eller Autodesk Maya. För just detta så hade jag använt mig av 3ds max 9. Det är ett enkelt ingrepp - 2h arbete kanske. Fast å andra sidan så blir man aldrig nöjd med ljuset så man hade säkert suttit i någon timma till. Men ändå, detta hantverk är inte på professionell nivå i mina ögon. 0 Citera
ekan91 Postad 14 mars 2007 Postad 14 mars 2007 jag tror att det är 3d animerat så skaffa dig ett 3d program och en bra animerare så tror jag du kan lösa de!!! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.