Jump to content

Trailer för skatefilmen "Kullagret II"

JoeyC

Recommended Posts

Kul med lite kommentarer av mer filmtekniskt slag. De sammanhang den här trailern visats i annars är enkom skateboardkretsar, då är tricken det centrala.

Det kanske blir lite ryckigt med allt "bildscratchande", dock var tanken att bilden skulle följa scratchandet i musiken helt synkront.

Möjligtvis är den också för lång, eller så är det intressantare om man är invigd skateboardåkare, mycket av samma grej är egentligen idéen med en skatefilm, dock är det självklart att man kan variera så länge det inte stör upplevelsen av skön åkning, iofs var detta en trailer bara, nu svävar jag iväg dags att sluta.

• 2 weeks later...

jag gillade trailern den va skön och allt scratchande ser man över det var ju bara en trailer, fan ska ni bara ha skate inte lite inline och bmx oxå?? kansk inte finns så många som e duktiga på bmx men fan filma en tisdag när det e bmx only så blir det nog bra :D

• 1 month later...

Kass titel. :) Annars gillar jag det. Speciellt snyggt är kameraåkningarna, när kameran följer åkarna. Och när det dröjer med landningarna (är det ett medvetet val?). Tycker heller inte att det är för mycket "bildscratch". Sådana här filmer vinner oftast på sin korthet, eller snabba klippning. Blir den långa versionen lika bra? Tips: klipp den tills det inte längre finns något man kan klippa bort.