JoeyC Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 Ni som vill kan gå in på nedan presenterade url och beskåda trailern för denna kommande skatefilm från Uppsala, jag vill varna för att mpeg-versionen tydligen hackar för vissa personer, men de två andra filformaten ska vara vattentäta. http://stp.ling.uu.se/~jogust/main.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Mycket snygg trailer... Bra klippt och passande med musiken :) Snygga tricks också ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 ganska snygg.. fast du borde inte spola bakåt och framåt sådär ofta. En eller två gånger räcker. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted April 22, 2004 Share Posted April 22, 2004 Den kanske var lite lång för en trailer dock... lite för mycket av ungefär samma saker :S 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeyC Posted April 26, 2004 Author Share Posted April 26, 2004 Kul med lite kommentarer av mer filmtekniskt slag. De sammanhang den här trailern visats i annars är enkom skateboardkretsar, då är tricken det centrala. Det kanske blir lite ryckigt med allt "bildscratchande", dock var tanken att bilden skulle följa scratchandet i musiken helt synkront. Möjligtvis är den också för lång, eller så är det intressantare om man är invigd skateboardåkare, mycket av samma grej är egentligen idéen med en skatefilm, dock är det självklart att man kan variera så länge det inte stör upplevelsen av skön åkning, iofs var detta en trailer bara, nu svävar jag iväg dags att sluta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiniApan Posted April 26, 2004 Share Posted April 26, 2004 den var helsshysst tycker jag, inge fel på den, "bildscratcherna" passade mkt bra till musiken. helt ok liten trailer 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phonix Posted May 6, 2004 Share Posted May 6, 2004 jag gillade trailern den va skön och allt scratchande ser man över det var ju bara en trailer, fan ska ni bara ha skate inte lite inline och bmx oxå?? kansk inte finns så många som e duktiga på bmx men fan filma en tisdag när det e bmx only så blir det nog bra :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
metsaen Posted June 8, 2004 Share Posted June 8, 2004 Riktigt bra tycker jag faktiskt att den är! Lycka till med orginalet! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted June 8, 2004 Share Posted June 8, 2004 Kass titel. :) Annars gillar jag det. Speciellt snyggt är kameraåkningarna, när kameran följer åkarna. Och när det dröjer med landningarna (är det ett medvetet val?). Tycker heller inte att det är för mycket "bildscratch". Sådana här filmer vinner oftast på sin korthet, eller snabba klippning. Blir den långa versionen lika bra? Tips: klipp den tills det inte längre finns något man kan klippa bort. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts