jepser Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 jag har fixar lasersvärd och animerat, men när jag slår på ett föremål ska det blixtra till, hur gör jag detta i AE? // Jesper 0 Quote
e93mw Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 När jag gör det i Photoshop så fuskar jag med en lens flare. Det blir rätt hyggligt faktiskt. Bäst resultat får jag om jag låter blixten växa under tre frames. 0 Quote
jepser Posted February 17, 2007 Author Posted February 17, 2007 ja, det ska jag göra! Tack för hjälpen! // Jesper 0 Quote
ShaGGie Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Om du går in på: http://ryanw.michaelfrisk.com/ryan-w/tutorials_sabers2.html Och scrollar ner så har han en färdig ''contact flash'' där som du kan ladda ner, jag tycker att den ser betydligt bättre ut än lens flare. 0 Quote
jepser Posted February 19, 2007 Author Posted February 19, 2007 Tack, jag har laddat ner den nu, den blev snyggare än lens flare. Men kan man göra så att det kommer gnister när man slår med svärdet på något i After effects? I så fall, hur? vet ni någon toturials? / jesper 0 Quote
ShaGGie Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Just gnistor tror jag är rätt svårt att få till från scratch i AE. Men är du beredd att lägga ut lite pengar så finns det ju alltid Action Movie Essentials (http://www.videocopilot.net) dom har färdiga gnistor där som det bara är att lägga in. 0 Quote
jepser Posted February 19, 2007 Author Posted February 19, 2007 Nja, jag tycker nog det är lite dyrt om jag bara ska göra gnister, men tack ändå... Men skulle man inte kunna göra så här i After effects: Jag gör massa jättekorta gula laserstrålar och så animerar jag dem så att de flyger. Det kanske går, jag kan ju testa... // jesper 0 Quote
mawi Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Nja, jag tycker nog det är lite dyrt om jag bara ska göra gnister, men tack ändå... Men skulle man inte kunna göra så här i After effects: Jag gör massa jättekorta gula laserstrålar och så animerar jag dem så att de flyger. Det kanske går, jag kan ju testa... // jesper Kolla lite på particleplayground i AE. Borde gå att göra gnistor med. 0 Quote
jernby film Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Blixtar är ju lätt med After effect men tänk på att laser inte syns vare sej på jorden eller i rymden. Simpelt hollywood-påhitt ;) /nils 0 Quote
jepser Posted February 20, 2007 Author Posted February 20, 2007 Kolla lite på particleplayground i AE. Borde gå att göra gnistor med. Tack, när jag la på effekten på klippet försvann bilden så man bara såg effekten på svart.. kan man inte göra så att effekten syns på klippet? // jesper 0 Quote
mawi Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Tack, när jag la på effekten på klippet försvann bilden så man bara såg effekten på svart.. kan man inte göra så att effekten syns på klippet? // jesper Förmodligen applicerade du partiklarna direkt till lagret med filmen. Skapa istället ett solid-lager ovanför filmen, Layer->new->solid. Dra sedan partikel effekten till det lagret istället. 0 Quote
jepser Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 okej, tack, men kan någon typ säga vilka inställningar jag ska ha på "particle playground" för att göra gnister? // Jesper 0 Quote
Recommended Posts