bulten Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 någon som har nån tutorial till hur man gör en text som brinner i after effects? 0 Quote
ThirddOracle Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 http://hollywoodindustry.digitalmedianet.com/articles/viewarticle.jsp?id=33947 0 Quote
Joel.N Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 http://hollywoodindustry.digitalmedianet.com/articles/viewarticle.jsp?id=33947 Hej ! En väldigt bra länk, men jag kunde inte följa den till slutet pga att jag har AE7.0, och Tutorialen var för 6.5 Finns det något liknande för 7.0? -eller ännu hellre en videotutorial som är lättare att förstå för "sådana som mig", dvs som varken är "experter" på engelska eller på AE... Tacksam för snabbt svar... 0 Quote
Jawo Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Hej ! En väldigt bra länk, men jag kunde inte följa den till slutet pga att jag har AE7.0, och Tutorialen var för 6.5 Finns det något liknande för 7.0? -eller ännu hellre en videotutorial som är lättare att förstå för "sådana som mig", dvs som varken är "experter" på engelska eller på AE... Tacksam för snabbt svar... Är du säker på du inte kan göra den i AE 6.5? 0 Quote
Joel.N Posted February 19, 2007 Posted February 19, 2007 Är du säker på du inte kan göra den i AE 6.5? Jag varken har eller har haft 6.5 utan köpte 7.0 direkt... 0 Quote
Jawo Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Jag varken har eller har haft 6.5 utan köpte 7.0 direkt... Oj, läste helt fel. Men om du nu har 7.0 så borde du ju verkligen kunna fullfölja tutorialen, kan inte tänka mig att dom har tagit bort något i 7:an. Vart är det du fastnar? 0 Quote
Joel.N Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Oj, läste helt fel. Men om du nu har 7.0 så borde du ju verkligen kunna fullfölja tutorialen, kan inte tänka mig att dom har tagit bort något i 7:an. Vart är det du fastnar? De har troligen inte tagit bort något, men ändrat programmets layout mm, och eftersom att jag aldrig tidigare haft någon annan version så blir det svårt för mig att följa denna tutorial. 1.) Mot slutet står det att man ska lägga till lite colorama, och inom parantes (Effects-image control - colorama) -Jag hittar inte "menyerna" "image control" och inte heller "colorama" Dessutom är jag osäker på om jag gjort det andra rätt. (Jag valde exempelvis att lägga till min text med ett som jag skrev via ett vanligt typsnitt på datorn, istället för att "rita/skriva" med musen, men detta spelar väl ingen roll? 0 Quote
Rogge Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 -Jag hittar inte "menyerna" "image control" och inte heller "colorama" Colorama hittas i AE7 under Effect > Color Correction. I panelen Effects & Presets har du ett litet textfält som heter Contains. Skriv in effektens namn där och du hittar den direkt. Skriv in tex Colorama där och vips så har du den där på en gång. För dom flesta effekter räcker det med att skriva dom första bokstäverna i namnet vilket gör fältet Contains till en fantastiskt bra funktion i AE, och i PPro där även samma fält finns. :) 0 Quote
Joel.N Posted February 20, 2007 Posted February 20, 2007 Tack, nu hittade jag det... Ska testa om jag får det att fungera, och om inte så återkommer jag. Återigen, -du ska ha ett stort tack för hjälpen! 0 Quote
Recommended Posts