andreasp_90 Postad 9 februari 2007 Postad 9 februari 2007 Tja, jag undrar bara om det är någon här som vet om sonys HDR-FX1 är värd priset?? (typ 35000 kr) och om det går att koppla in en annan mikrofon på den än den som är inbyggd?? Tacksam för svar fort!! 0 Citera
Max_H Postad 9 februari 2007 Postad 9 februari 2007 Priset går och diskutera eftersom Canon A1 kostar nästan lika mycket och är (möjligen) bättre på alla punkter utom brus i bilden. Men FX1 är en bra kamera och den har en anslutning för 3.5mm mikrofon med manuell justering av ljudnivåerna (dock vä + hö "ihopslagna"). /Max 0 Citera
Bleckert Postad 10 februari 2007 Postad 10 februari 2007 Bildmässogt tycker jag att fx1an är väldigt kompetent. därmot rekomenderar jag att ta ljudet externt (spela inte in det på bandet i kameran) då den komprimerar ljudet ganska kraftigt. brukar dock inte köpa kamerorna, hyr i stället och lägg pengarna på nått annat! du kan hyra en kamera typ 10 gånger för priset av att köpa en. 0 Citera
MovieSwede Postad 10 februari 2007 Postad 10 februari 2007 Som Max skriver A1 har allt FX1 har bortsett från bruset så jag tycker inte den är värd 35000. Vill du ha så ren 50i HD bild som möjligt är FX1 det bästa valet, annars är A1 bättre. 0 Citera
ChrisSFP Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Jag skulle säga att FX1 är en kanonkamera, är sjukt nöjd med den! Du har nog en något bättre bild än Canon A1 samt det viktigaste av allt, du kan INTE zooma och köra fokus samtidigt, det klarar inte A1 så dolly och jaws shut filmning kommer inte gå. MEN om du är i behov av XLR och inte vill köra sonys xlr adapter (köp till den till FX1 för ca 2500.- ink moms) så är Canon A1 rätt val. 0 Citera
Mahogny Productions Postad 17 februari 2007 Postad 17 februari 2007 Jag rekomenderar Canons A1'a .. Fx1'an är helt enkelt för dyr för hur bra den är.. Kolla begagnat om du nu tvunget skall ha en Fx1'a .Angående ljudingångar har A1'an både XLR och ministereo (vanlig) ingångar. 0 Citera
addiii Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Har jobbat en del med Fx1 och tycker den är hur bra som helst. Nu vill jag också köpa just en sådan och undrar om någon vet vad en sådan är värd idag? En som har typ 1½-2 år på nacken och inte är använd spec mycket, asså ser helt ny o fräsh ut. Garantin gäller väl inte eller hur var det nu med 3 år enl. konsumentverket? Hur klokt e de o handla begagnat egentligen? /Adi 0 Citera
ChrisSFP Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Nja jag ser inga problem att köpa begangnat, men det är väl som med allt annat. Har man otur och handlar av nån skum jäkel kan man ju bli blåst. Är väl den klassiska tumregeln, är det för bra pris för att vara sant då är det mest troligt det också ;) 0 Citera
Max_H Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Garantiregler är jäkligt trassliga och det är i princip 1års garanti med 2års reklamationsrätt om du (i princip) kan bevisa att felet funnits från början och inte orsakats av felaktigt användande etc. Svårt att få rätt i slutänden. Men är kameran välskött ser jag inget problem med beggat. /Max 0 Citera
addiii Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 tack för svaren. ingen som kan uppskatta vad Fx1:an som är tup 1 år gammal har för beg. värde? Kostar ju 29 lappar ny. 14-15? 0 Citera
Erik Fagerholm Postad 17 mars 2007 Postad 17 mars 2007 Jag har begagnad FX1 till försäljning. Detaljer på annonssidan. Erik Fagerholm 0 Citera
ChrisSFP Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 En begangnad FX1 ligger och bör ligga kring ca 22-25.000 beggad förutsatt den är i bra skick osv 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.