Gå till innehåll

gå genom väggar


MachoDuck

Recommended Posts

När vi ändå är inne på väggar undrar jag om det är någon som vet något snyggt sett att göra så att folk går igenom/ "kommer ut" från väggar? Som spöken, fasst riktiga människor..

 

En dörr är ju väldigt lätt. Filma personen när den går igenom dörren när den är öppen, filma dörren som stängd. Lägg ihop dom och maska ut det du inte vill ha med.

Länk till kommentar
Share on other sites

En dörr är ju väldigt lätt. Filma personen när den går igenom dörren när den är öppen, filma dörren som stängd. Lägg ihop dom och maska ut det du inte vill ha med.

 

hmm..hur menar du då? att man ska maska runt de delar av personen man vill ska synas varje frame? lite svårt o veta exakt hur mycket av personen som sticker ut hela tiden..måste finnas något lättare och snyggare sätt:\..? och sen så vill jag inte att personen skall komma ut ur en dörr...

Länk till kommentar
Share on other sites

hmm..hur menar du då? att man ska maska runt de delar av personen man vill ska synas varje frame? lite svårt o veta exakt hur mycket av personen som sticker ut hela tiden..måste finnas något lättare och snyggare sätt:\..? och sen så vill jag inte att personen skall komma ut ur en dörr...

 

Jag kan inte komma på något enklare sätt än det jag just beskrev. Att få någon att gå genom en vägg blir ju väldigt mycket svårare. Jag skulle nog kört med bluescreen.

Med bluescreen måste du ju dock fortfarande maska.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...