Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hördenini,

Jag älskar musik. All sorts. Och på senare tid har jag börjat intressera mig lite för elektronica/blipblop/bitpop-stil. Det är ganska intressant vad endast en dator kan skapa och vilka ljud man kan få fram. Nåväl. Jag har med mina två vänner ett kul projekt/band kalla det vad hon vill. Stay Ali går vi under. Någon här på forumet lär ju förstå varifrån namnet härstammar, hehe. Det är som ni kanske förstår bara en väldigt kul sak som vi gör då och då efter en tuff vecka i skolan eller efter fikat på vårt hemliga stammisställe på söder. Vi har i alla fall fått dessa omdömen i andra sammanhang:

"Best Innovative Retards 2007..."

"jag stängde av musiken när trummaskinen satte in"

"Lägg ner"

Stay Ali heter vi alltså:

http://www.myspace.com/stayali

Postad

ll fått dessa omdömen i andra sammanhang:

"Best Innovative Retards 2007..."

"jag stängde av musiken när trummaskinen satte in"

"Lägg ner"

Stay Ali heter vi alltså:

http://www.myspace.com/stayali

Haha... självdistansen är iallafall på topp... :)

ja... jag har ju iallafall hört mycket sämre... men så gillar jag ju 8bitars-tvspels-stuket... ;)

Vilka program används?

Postad

Vi använder oss av musikprogrammet Reason. Känner någon till det? Det är iofs ganska känt så jag skulle inte bli förvånad. Men det är jättebra tycker jag. Där gör jag även filmmusik. Programmet har bra ljudbank och man kan få en verklig ton på det hela om man vill. (Om nån vill höra delar jag gärna med mig).

Lilla fabrorn: Namnet Stay Ali kommer från filmen Stay Alive...ja ni vet den där ganska nya "skräckisen" om tv-spel vs reality....det var iaf en bandmedlem som såg att någon hette det på msn, men fönstret var minimerat, så det blev helt enkelt Stay Ali... och så började han använda sig av det - och se här hör sen.

Postad

Jag lyssnar en hel del på chiptunes och gör också egna. Blipblop/Bitpop skrev du, då borde du ju använda något slags trackerprogram. MadTracker eller MilkyTracker t.ex. Låtarna var helt okej.

Postad

Anhool vad menar du med trackerprogram? Om ett sådant program är det som gör bitpop och blipblop till bitpop och blipblop kanske det är lite annorlunda musik. Jag trodde det var mer som en genregrej. Kalla det elektronica eller vad du vill? Vad skulle ni kalla det?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...