Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag jobbar med ett project där jag vill att texten ska snurra i mitten av skärmen, samtidigt som den omringas av en massa ''ringar'' som snurrar åt motsatt håll runt texten. Att göra snurrande text i AE är inte svårt, men jag skulle vilja göra så att texten blir bred också(3D). Den vanliga texten är bara en pixel tjock eller nått...

Hoppas att den här bilden förklarar lite mer hur jag vill ha det.

http://lindawalt.wordpress.com/files/2006/03/3D-TEXT.jpg

Postad

Tack Max, ska kolla närmare på det senare.

Men jag har för mig att jag läst nånstans om ett plugin till AE som utökade text inställningarna direkt i AE... Någon som känner till detta?

Annars kanske någon som redan har ett 3D program kan hjälpa mig? behöver igentligen bara en vanlig text som roterar vågrätt.

Postad
Tack Max, ska kolla närmare på det senare.

Men jag har för mig att jag läst nånstans om ett plugin till AE som utökade text inställningarna direkt i AE... Någon som känner till detta?

Annars kanske någon som redan har ett 3D program kan hjälpa mig? behöver igentligen bara en vanlig text som roterar vågrätt.

Den plugin du nämner heter Zaxwerks Invigorator (som Max påpekade).

Postad

Filtret Shatter som redan finns i AE kan användas för att göra text 3D. Kolla och se om resultatet du får fram ser tillräckligt bra ut för att använda. Dedikerade pluggar gör jobbet bättre, men prova dig fram och se.

Jag satte ihop ett exempel snabbt som jag bifogar här:

shatter.jpg

Postad

Jag har suttit ett bra tag med shatter nu och försökt få till det så, men jag lyckas verkligen inte... kan du skriva lite snabbt hur du gjorde?

Postad
Jag har suttit ett bra tag med shatter nu och försökt få till det så, men jag lyckas verkligen inte... kan du skriva lite snabbt hur du gjorde?

Jag spelade just in en tutorial där jag visade hur man gör och när jag skulle redigera den så fanns det bara ljud dom första tre-fyra sekunderna... *morr*

Det tar för lång tid att skriva ned steg för steg hur man gör allting och jag har tyvärr inte tid just nu, men jag spelar in en ny tutorial senare ikväll eller i morgon och postar länk till den här. :)

Postad

Skit bra asså:)

Om du inte får det att fungera eller du inte orkar så kan du ju posta dom stora sakerna man gör så kan jag nog lista ut resten själv, men annars så vore ju en tutorial guld måste jag säga!

Postad

Jag satte ihop en tutorial lite snabbt här, så den är lite hafsig här och där då jag hade kort om tid när jag spelade in den. Jag glömde nämna att Shatter har ett helt eget Camera System i filtret som du kan använda dig av för att animera texten som du ville, dvs så att den roterar. Jag använder den, så du kommer att se var du hittar den iaf. Det var nog en del andra saker jag missade, men jag tror att du hittar rätt ändå! :)

Tutorialen hittas här: 3D-text med hjälp av filtret Shatter i AE

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...