Gå till innehåll

filmmusik


anden88

Recommended Posts

Det där är väldigt svårt att säga. Jag antar att det är en film du ska göra för eget bruk, vilket gör att du inte behöver ha stimrättigheter. Det finns ingen människa som kan veta en bra låt som passar till en film om du säger att det bara är en actionrulle. Det du kan göra är att kolla på actionfilmer och kolla hur de har gjort, och kanske använda deras låtar om det inte är något du ska ge ut eller visa för en större grupp.

 

Annars om man ska ha laglig musik, så måste man nästan se musiken och sedan komponera för att veta vad som passar.

 

Antar att det inte svarade så mycket på din fråga, men du får precisera lite eller nåt.

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

okej...jag hade tänkt mig ett "intro" till filmen där tre terrorister går mot kameran i slowmotion samtidingt som dom laddar om vapen och sätter på sig maske ect. sedan ska ett teknat animerat intro köras och sfter det ska filmnamnet komma upp....nån som har någon bra låt som skulle kunna passa för detta endamål. jag har tillgång till en ganska bra ljudediterare som min kompis hanterar skapligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 månader senare...
  • 1 månad senare...

Om du ska ha musik till din film kan det vara bra att klippa filmen efter musiken. Av erfarenhet vet jag att det blir bättre. Jag har precis klippt klart en liten film (3 min) där jag nästan helt klippte efter musiken. Dock vet jag inte om jag vågar lägga upp den på internet då musiken är från black hawk down.

 

Filmen handlar om ett svenskt specialkommando som sänds till ryssland för att hämta underrättelse. Innehåller en scen där en sniper skjuter en rysk agent. Vi lyckades få till en avrättning också. Ett skott i huvudet med ketchup och tryckluft. Asccolt!!! Fast som sagt vet inte om jag vågar lägga upp den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...