Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

(hoppas jag postar rätt)

Jag kan inte öppna nån filmfil alls i moviemaker/premiere och jag kan inte ladda ur min kamera, kommer upp att filen "The selected file is not valid or is corrupted." i Movie Maker, och när jag ska ladda ur kameran via M-M så står det att den inte kan överföra film, men datorn hittar kameran etc.

Detta uppstod efter att jag installerat ett codec-paket antagligen, som jag sedan tog bort.

Någon som haft något liknande problem, och vet hur man ska lösa detta?

Vore jättegrymt, har tonvis med grovfilm jag måste ladda ur och redigera!

/wot

Postad

Ojoj.. låter som lite problem... Windows Moviemaker är ju inget program som man skall redigera i om filmerna skall vara någorlunda bra. Prova med att ominstallera Premiere.. Annars blir det väl att köra reparation av Xp eller vista , vilket nu du har.

Postad

Hej! Ominstallerade DirectX, ingen skillnad. :-/

Jag förstår inte grejen med codecs. Om jag installerat codecs och tagit bort, så borde väl standarden vara kvar, eller vad man ska säga?

Använder bara Moviemaker för att grovklippa och ladda ur kameran när jag är stressad. :p

Postad

Hej gorse! Tack så mycket för ditt förslag, men jag hittar inte nån av dom där MMS-filerna, så jag tror inte jag råkat ladda ner MorganStreamSwitcher..

Vad kan jag göra? :(

Om det är till någon hjälp så heter codecpaketet "ACE Mega CoDecS Pack"

Postad

Problemet med den äldre versionen av codec packen var att kameran inte fungerade när den var installerad - tog man bort den så fungerade allt igen (för det mesta). Nu har (väl) du tagit bort den och det fungerar i alla fall inte... Skumt...

/Max

• 3 veckor senare...
Postad

återställ inställningarna. kanske hjälper. tryck på hjälp i startmenyn sen finns det nån länk som heter nånting med återställ inställningar. kommer inte ihåg exakt :P

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...