wot Postad 29 januari 2007 Postad 29 januari 2007 (hoppas jag postar rätt) Jag kan inte öppna nån filmfil alls i moviemaker/premiere och jag kan inte ladda ur min kamera, kommer upp att filen "The selected file is not valid or is corrupted." i Movie Maker, och när jag ska ladda ur kameran via M-M så står det att den inte kan överföra film, men datorn hittar kameran etc. Detta uppstod efter att jag installerat ett codec-paket antagligen, som jag sedan tog bort. Någon som haft något liknande problem, och vet hur man ska lösa detta? Vore jättegrymt, har tonvis med grovfilm jag måste ladda ur och redigera! /wot 0 Citera
Mahogny Productions Postad 29 januari 2007 Postad 29 januari 2007 Ojoj.. låter som lite problem... Windows Moviemaker är ju inget program som man skall redigera i om filmerna skall vara någorlunda bra. Prova med att ominstallera Premiere.. Annars blir det väl att köra reparation av Xp eller vista , vilket nu du har. 0 Citera
Max_H Postad 29 januari 2007 Postad 29 januari 2007 Du kan också testa att installera om DirectX och om inte det fungerar SP2 för XP. Tänk om alla kunde undvika dessa codec-packs... /Max 0 Citera
wot Postad 29 januari 2007 Författare Postad 29 januari 2007 Hej! Ominstallerade DirectX, ingen skillnad. :-/ Jag förstår inte grejen med codecs. Om jag installerat codecs och tagit bort, så borde väl standarden vara kvar, eller vad man ska säga? Använder bara Moviemaker för att grovklippa och ladda ur kameran när jag är stressad. :p 0 Citera
Mahogny Productions Postad 30 januari 2007 Postad 30 januari 2007 Kör reparation,, kör in din XP skiva eller din sp2 skiva och tryck reparera.. Om det nu inte funkar så börjar dina val väl att ta slut :( Kör VLC så undviker du kladd med Codecs 0 Citera
Max_H Postad 30 januari 2007 Postad 30 januari 2007 Kör VLC så undviker du kladd med Codecs Amen... /Max 0 Citera
gorse Postad 31 januari 2007 Postad 31 januari 2007 Skadan är ju redan skedd. Prova om mitt tips i denna tråden kan funka? http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=8586 0 Citera
wot Postad 2 februari 2007 Författare Postad 2 februari 2007 Hej gorse! Tack så mycket för ditt förslag, men jag hittar inte nån av dom där MMS-filerna, så jag tror inte jag råkat ladda ner MorganStreamSwitcher.. Vad kan jag göra? :( Om det är till någon hjälp så heter codecpaketet "ACE Mega CoDecS Pack" 0 Citera
Max_H Postad 2 februari 2007 Postad 2 februari 2007 Och du har slagit på "Visa dolda filer" och avmarkerat "Visa inte system filer" ? Annars ser du dom inte. /Max 0 Citera
gorse Postad 2 februari 2007 Postad 2 februari 2007 Max H är inne på rätt spår. Leta en gång till. Men det är inte säkert att det är det som är felet, men det är ett förslag. 0 Citera
Max_H Postad 2 februari 2007 Postad 2 februari 2007 Problemet med den äldre versionen av codec packen var att kameran inte fungerade när den var installerad - tog man bort den så fungerade allt igen (för det mesta). Nu har (väl) du tagit bort den och det fungerar i alla fall inte... Skumt... /Max 0 Citera
andreasw Postad 18 februari 2007 Postad 18 februari 2007 återställ inställningarna. kanske hjälper. tryck på hjälp i startmenyn sen finns det nån länk som heter nånting med återställ inställningar. kommer inte ihåg exakt :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.