Gå till innehåll

Storyboardprogram ?


Ubbe

Recommended Posts

Hej!

Letar efter ett enkelt storyboardprogram att rita bildmanus med. Nån som har nåt tips? Sökningar på nätet och här gav mig två program: FrameForge och StoryBoard Quick/Artist. Men jag skulle gärna ha något ännu enklare. Som man snabbt kan rita enkla, rena svartvita figurer med. (men ändå något mer än bara ett ritverktyg)

Länk till kommentar
Share on other sites

Visst, basics är aldrig fel, men jag vill dela visa upp bildmanuset för andra, så jag vill 1) ha rena linjer, 2) att det ska gå snabbt och så vill jag 3) kunna mejla i väg det utan att behöva skanna in det (eller för den delen skanna om efter ändringar)

Länk till kommentar
Share on other sites

Springboard verkar ha det mesta... utom ljud... då jag gärna vill klippa ihop en animatic lite snabbt så vill jag ju helst ha ljud för att klippa till exempelvis en temporärt inspelad dialog eller temp-musik eller liknande.

 

Visserligen går ju detta att göra i Premiere... men jag gillade att man direkt i springboard kan rita och lätt göra kamerarörelser.

 

visserligen går ju det att göra i Flash, men jag kan ju inte lätt få ut en utskrivbar sida med alla bilderna och sånt...

 

Gah! mycket vill ha mer... men jag gillar försöket i Springboard... finns det nu något gratisprogram i stil med springboard som har ljud?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...