Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har problem med lens flare effekten i PP 2.0, den syns i lilla rutan där man väljer effekt, men inte i preview fönstret och inte om man exporterar filmen heller. Jag satte styrkan på 300% då syns den litegrann...vad kan detta bero på? Grafikkortet är dåligt?

Sen försöker jag importera en VOB fil som jag döpt till Mpeg, funkar på den ena men sen är det en till som strular, halva bilder blir grön, och halva trycks ihop på bredden, skitskumt. Hittar inget bra program att lösa detta med heller? Nån som kan hjälpa??

//Tomas

Postad

Och bara lägger den på ett vanligt videoklipp??? Drar jag upp min till 300 bränner bilden ut helt....

Borde inte ha med grafikkortet att göra - men testa att ändra overlayinställningarna i playback settings.

Vilken processor har du (Intel/AMD)?

/Max

Postad

Har en AMD 3Ghz, den gör så bara när man lägger den på en text sekvens, men som ni säger på en vanlig filmsekvens blir den tokljus vid 300. Helskumt!

//Nismo

Postad

Hmm... det verkar drabba det mesta med alphakanal (dvs transparensinfo). Gör man en textskylt i Photoshop händer samma sak. Måste kolla lite...

/Max

Postad
Har en AMD 3Ghz, den gör så bara när man lägger den på en text sekvens, men som ni säger på en vanlig filmsekvens blir den tokljus vid 300. Helskumt!

Nesta in den Sequence du jobbar med i en ny och lägg Lens Flare på den nestade så fungerar det.

Postad

Hur nestar man sekvensen? Har testat det mesta nu känns det som...kosntigt som fan. Jag skulle vilja ha en lens flare som liksom tar fram texten, så man gör en slide transition på texten samtidigt som lens flaren åker över den. Det blir snyggt om man får det att funka! :P

//Tomas

Postad
Hur nestar man sekvensen?

1. Skapa en ny sequence

2. Dra ner en annan Sequence från Project Panel till den ny Timeline du har skapat, precis som du gör med ett videoklipp.

3. Klart!

Postad
Har du testat? Funkar inte här - det första jag testade... hmm... skumt.

Ja, det fungerar. Jag provade även nu igen eftersom jag var trött när jag testade igår för att se och det fungerar . Det ger ju inte effekten av tex Shine på texten, utan Lens Flare lägger sig ju på hela klippet, inklusive text.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...