bms Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Hej! Söker er hjälp nu. Söker en billig, bra, och prisvärd axelkamera! Tänkt för intervjuer osv, typ sådana SVT har. Tyvärr kan jag inte så mycket om kameror, därför ber jag om er hjälp. Tacksam för svar, som en stor djungel av kameror. 0 Citera
Bleckert Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 ja du... det beror ju på vilket pris du är beredd att betala! kamerorna svt och tv bolagen använder går på runt 100 000 kr och uppåt. men det finns ju axelkameror som är lite billigare, från ca 30 000 och uppåt. om du är beredd att köpa begagnat kan du kanske komma ner åt 10 000! Om du ska söka på nya kameror föreslår jag Pricerunner.com de jämför olika modeller och länkar till sidor du kan köpa på. blocket.se erbjuder begagnat och där kan du hitta allt från sonys DCR VX9000e till Canons xl 1 och 2. Men jag skulle föreslå att du tänker över om den måste vara axelkamera, utbudet blir ganska mycket större om du väljer handhållna kameror. de har bra kvalité och är inte speciellt tunga så det går att hålla dem stadigt! hoppas det har varit till hjälp! 0 Citera
MovieSwede Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Om du inte kan så mycket om kameror, börja billigt först och träna upp dig. Bara för du kan ha kameran på axeln kommer det inte per automatik ge svt klass på intervjuerna. 0 Citera
Team_fagott Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Kontakta din lokala filmpool eller recurscentrum. Dels säljer dom beg i bland (om du har tur), och dels kan du kanske få låna utrustning som du kan träna på och lära känna om du har en bra och ambitiös motivering. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.