Team_fagott Postad 18 oktober 2008 Författare Postad 18 oktober 2008 It needs to be said: INGMAR BERGMAN Din skarpysynta analys väckte mig ur min kulturelitistiska dvala. Tänk vad lurad jag varit alla dessa år. 0 Citera
Lump Postad 18 oktober 2008 Postad 18 oktober 2008 Skaparen av kanske den sämsta filmen någonsin "Plan 9 from outer space" (som förövrigt är relativt underhållande) Edward D. Wood Jr. Han är sämst! 0 Citera
jmalmsten Postad 18 oktober 2008 Postad 18 oktober 2008 Skaparen av kanske den sämsta filmen någonsin "Plan 9 from outer space" (som förövrigt är relativt underhållande) Edward D. Wood Jr. Han är sämst! förklara närmare varför Ed Wood är sämre än Albert Pyun eller Jason Friedberg&Aaron Seltzer... Ed Woods filmer är ju fullt sebara... man har ju aldrig tråkigt när man ser hans filmer... jag kan inte säga att jag hört någon såga Glen Or Glenda på samma vis som man sågar Disaster Movie... I mitt sökande efter att se världens sämsta film kom jag över Manos The Hands of Fate som fler anser är världens sämsta film än Plan 9... Men ack, även där sitter jag och har roligt när jag ser filmen... Så till den milda grad att jag nu har Torgo's Theme som ringsignal. Och om en film ska vara sämst i världen då får den ju inte ens ha underhållningsvärde. Då ska den ju vara fullständigt osebar. Disaster Movie ligger som nr 1 på imdb's botten-100 lista med 15,319 röster och ett snittbetyg på 1.3 Manos ligger på på nr 28 med ett snittbetyg på hela 1.8 och 17,219 röster... Mittemellan ligger Hottie & Nottie med paris hilton på nr 16 och 1.7 röster... Jag såg häromdan på 9 Deaths of the Ninja. Och där var inte ens ljudet färdiglagt. Tillochmed Manos och Forgotten Wells och, satans avkomma, Naken hade ju färdigt ljud. Det enda som fick mig att se hela filmen var för att det var Ninjor med. Men även då... Är den sämst i världen för det? Andy Warhol gjorde ju filmer som Tre Personer Sitter I Soffa och Äter Banan I 45 Minuter, och 2 h film på skyskrapa. är dom sämst? Dom blev ju kända, han tjänade pengar på dom. Och skulle jag tillfrågas så skulle jag nog, tro det eller ej, se dom. Och Bergman... etc etc... dom må vara överskattade... men sämst? Då är man bara ute efter uppmärksamhet som "Den där personen som vågade ge sig på eliten"... man blir känd som den personen... jämnsmed Uwe Boll och alla andra paranoida filmskapare som känner att alla är emot dom. Jag sitter fortfarande och funderar hur jag ska ta mig an "movie-filmerna". Någon som har tips? jag vill ju ha sett dom. Men jag är rädd att om jag gör det fel så kanske min hjärna ballar ur. Mina två strategier är: 1: Ta dom en per kväll under en vecka. Men risken är ju att man drar ut på smärtan för mycket. 2: bita ihop och dra alla i ett marathon. Men som sagt så vet jag inte om jag skulle palla. Jag höll ju på att flippa ur när jag såg Pestens Tid i sträck... 0 Citera
_nemo_ Postad 18 oktober 2008 Postad 18 oktober 2008 Albert Pyun eller Jason Friedberg&Aaron Seltzer... Du har nämnt Albert Pyun tidigare så jag kollade upp han på imdb, och ffs, det är ju han som har gjort "The Wrecking Crew"! Förmodligen den sämsta filmen jag någonsin har sett....tillsammans med "Meet the Spartans", "Date Movie", "Epic Movie" (Friedberg & Seltzer) och "Way of the Vampire" (Sarah Nean Bruce & Eduardo Durão). Har inte sett Disaster Movie ännu, men tänker göra det när jag får tag på den. Antar att det är ett masochistisk drag jag har som gör att jag vill se dessa filmer. Sen så är jag nyfiken om den verkligen KAN vara sämre än "Meet the Spartans".... För övrigt så skulle jag inte rekommendera dig att köra ett marathon med filmerna, det kan ärligt talat bli för mycket. 0 Citera
jmalmsten Postad 18 oktober 2008 Postad 18 oktober 2008 [...] Har inte sett Disaster Movie ännu, men tänker göra det när jag får tag på den. Antar att det är ett masochistisk drag jag har som gör att jag vill se dessa filmer. Sen så är jag nyfiken om den verkligen KAN vara sämre än "Meet the Spartans".... Vi lider nog av samma sjukdom då... varför gör man detta? varför lägger man ner så mycket tid och energi på att se filmer man vet att man kommer hata? Och jag har inte sett någon av dom... endast trailers... och jag visste inte att man kunde misslyckas så fatalt med en trailer... för om det där är dom bästa skämten... då är det illa. För övrigt så skulle jag inte rekommendera dig att köra ett marathon med filmerna, det kan ärligt talat bli för mycket. Jag funderar lite skämtsamt på att annordna en större filmkväll, gå ihop i nån förening och tillsammans härda ut filmerna... därefter avsluta med en ordentlig tröstmiddag och alla får en varsin T-Shirt där det står "I survived The Movie Marathon"... 0 Citera
deviadah Postad 18 oktober 2008 Postad 18 oktober 2008 jag kan inte säga att jag hört någon såga Glen Or Glenda på samma vis som man sågar Disaster Movie... Glen or Glenda är genial... mer orginell film får man leta efter. 0 Citera
Berga Postad 25 februari 2009 Postad 25 februari 2009 Hm.Richard Hobert sämst???Mycket ska man höra innan öronen trillar av.han har ju gjort världens bästa film "Glädjekällan".Och Albert Pyun rockar fett.så det så. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.