Team_fagott Postad 12 januari 2007 Postad 12 januari 2007 Jag testkörde min cosina ms 13000 Macro med en rulle 64T Körde på autoexposure verkar som om den hade problem med matning har filmat säkert 20 minuter med den :D men den blev exponerad till slut. Kanske är det bara skärp på, kanske oskarpa bilder (då jag studtals bara lät den rulla för o se om den rörde på sig) Jag har ingen projektor tyvärr. Nu till saken den som har möjlighet att scana eller digitalisera den på ett någorlunda vettigt vis (filma av projektor t.ex) Får den gratis (jag står för frakt) material får användas som exempel klipp eller dyl om man vill (och om det är av värde), Enda kravet är att jag får se resultatet i digital form. 0 Citera
Uppsala BildTeknik Postad 12 januari 2007 Postad 12 januari 2007 Om du ska hålla på med film så köp en projektor, så du kan se vad du har filmat. Här har du en på Tradera: http://www.tradera.com/auction/aid_37756471 Den kostar för tillfället 410:- , citat från auktionen: "Projektor i toppskick, genomgången allt fungerar perfekt. Bildhast. 3-6-9-12-18 bild/sek. Perfekt stillbild Back Återspolning med filmen i eller vid slut Lyse för filmladdning Aut.filmladdning Zoomobjektiv Enkelt handhavande Enkel ändring av format Kvalitets projektor från SCHWEIZ Sladd + tomspole medföljer Tecknad Kalle Anka som Rörmokare medföljer" Vad är en femhundring egentligen? Du hittar säkert billigare projektorer, om du tycker att den är för dyr. Du kommer att behöva en projektor om du ska filma testrullar för att se om en viss kamera fungerar tex. Eller för att se om det är värt att skicka in till scanning, är det inte det så sparar du pengar på att se den med din billiga projektor istället för att betala för scanning av något som är oanvändbart. Det finns billigare projektorer på blocket ochså. 0 Citera
Team_fagott Postad 12 januari 2007 Författare Postad 12 januari 2007 Hehe. jodå jag ska köpa en projektor.. Men det får vänta för det blir protester från tjejen då vi är uppe i en flytt.. Tack för tipset iaf... Sedan går den ju inte i 24 /b/s heller.. Fast det funkar ju ändå iof.. Nåväl jag återkommer när jag behöver tips på bra projektorer vad man ska kolla efter osv.:) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.