6655321 Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Jag planerar inför en film i detta nu, och jag skulle behöva ett tjurhuvud som man kan ha på sitt eget huvud, som en minotaur.. jag tänkte göra ett av papier marche, och utanpå det typ fake-ko skin, vad tror ni om det, eller har någon något bättre förslag?? om jag skulle använda papier marche skulle jag naturligtvis lägga fodring i så man inte skär sönder ansiktet om man bär den! Blir tacksam för förslag, eller tips på andra (gärna billiga) tillverkningsmetoder!? 0 Quote
Andreas C Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Jag hade byggt det runt en hjälm eller liknande så att det blir enkelt att ta på sig och sitter mer eller mindre stadigt på huvudet. 0 Quote
gorse Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 Är budget ett kriterium? I vår familj gör vi piñata av vetemjöl man blandar i vatten och kokar upp. Då får man nån slags klister som är förbluffande likt tapetklister. Rivna remsor av tidningspapper doppas i klistret och lindas runt en uppblåst ballong. Nu är kanske inte ett tjurhuvud klotrund, men även piñatas har olika former och när ett första lager torkat tejpar man fast kartong till den form man vill ha. Maskeringstejp funkar även för att göra former. När allt torkat så gröper man ur innehållet och dekorerar ytan efter behov. http://images.google.com/images?hl=en&q=Pi%C3%B1ata I ditt fall kanske du vill använda annan klädsel än krepp-papper. Föresten varför är krepp-papper så löjligt dyrt i sverige? För priset av ett paket i sverige för man en hel hink med papper i mexico. 0 Quote
6655321 Posted January 9, 2007 Author Posted January 9, 2007 jaa, jag ska fundera lite mer, men tack iaf.! 0 Quote
Recommended Posts