steelduck Postad 4 januari 2007 Postad 4 januari 2007 Goderafton, Har tittat lite på en Canon XL2 på sistone och blivit nyfiken. Jag undrar om man kan hitta en liten filmsnutt här på nätet som blivit filmad av just denna kamera, när man filmar 50i (50 fps), hur pass bra slowmotioneffekten blev. Man skall kunna få tag på den i Tyskland för en billig peng (bor i malmö) så jag vill undersöka lite mer först innan det blir ett köp. :) 0 Citera
Rabies Postad 4 januari 2007 Postad 4 januari 2007 Den e faktiskt jävligt schysst nu efter att jag har jämfört lite med anda cams. bra skärpa och bra färger ifall man ställer in den rätt och har bra ljusstärrning. har kört den med 50i till slowmotion och det funkar okey, blir inte jättesnyggt men bättre än frameblending. får inte glömma att ställa slutaren på 1/120 bara för annars blir det för mycket motionblur. jag ska se om jag kan leta fram nåt klipp där jag filmat slowmo med den. hur mycket får man ge för en sån i tyskland? 0 Citera
steelduck Postad 4 januari 2007 Författare Postad 4 januari 2007 Ca 29 000kr. Dock 23 000kr i USA men du åker dit på tullavgifter osv då. Ska bli kul att få se filmsnutten! 0 Citera
Rabies Postad 4 januari 2007 Postad 4 januari 2007 de e fan för dyrt med tanke på att hd kommer mer nu och alla köper platt-tv. 0 Citera
steelduck Postad 4 januari 2007 Författare Postad 4 januari 2007 de e fan för dyrt med tanke på att hd kommer mer nu och alla köper platt-tv. Jag vet, men jag tror att videokamera-marknaden är ganska het just nu, det kommer leda till att priserna går ner sen i allafall. Samma sak med dig. kameror innan.. :) 0 Citera
anders10 Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Ca 29 000kr. Dock 23 000kr i USA men du åker dit på tullavgifter osv då. Ska bli kul att få se filmsnutten! Tror inte att man kan använda en videokamera som är köpt i USA här! Dom har inte PAL 0 Citera
Dark_tree Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Tror inte att man kan använda en videokamera som är köpt i USA här! Dom har inte PAL Instämmer till fullo de kör NTSCN..eller nåt sånt heter de...men man ska väl kunna ändra de i kameran ju? sedan kollade jag upp priserna i tyskland...vilken hemsida kollade ud på? för på på dom jag såg var dom dyra som fan :P 0 Citera
Max_H Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Det GÅR att köpa PAL-kameror i USA men tänk på att alla garantiärenden då sköts därifrån. Dvs pajar kameran måste du skicka den dit för reparation... Samma gäller också Tyskland - (Canon Sverige har inget intresse i att laga en kamera dom inte tjänat något på även om det möjligen GÅR att hävda eu-garanti blabla). Canon XL2 kan inte filma 50fps. Den filmar 25fps/50i som är standard DV PAL video. /Max 0 Citera
MovieSwede Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Sen är frågan behöver du utbytbara objektiv? 0 Citera
Danell Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Någon som kan skriva en länk till stället i USA som säljer den för 23 000? Gärna den från tyskland med! Tack! 0 Citera
MovieSwede Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Varför vill du köpa NTSC versionen? 0 Citera
Danell Postad 19 januari 2007 Postad 19 januari 2007 Ne men jag skulle vilja kolla runt på sidan :D 0 Citera
video_sync Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Spara dina pengar vännen, köp den istället av Canon i Sverige. XL-2 är ett väldigt bra val, dock ej utomlands. 0 Citera
Danell Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Kan jag inte få sidan. Jag tänker inte köpa den, men det är kul o kolla. Det billigaste jag har hittat på för ca 30 000 från LONDON. PAL är det. Då är det med frakt o tull med. Men som sagt är det kul o kolla runt! Vad är sidan? 0 Citera
Sangilak Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 http://www.globalmediapro.com/do/product/1034 Bra priser men tull inom EU skall man väl inte behöva betala. 0 Citera
Max_H Postad 23 januari 2007 Postad 23 januari 2007 Fast dom är från Nya Zealand och det som tillkommer är moms och tull. Sen fuskar dom iofa lite eftersom dom (för det mesta) anger 4% tull fast det egentligen ska vara 14% för "videoteknik som kan spela in en yttre videosignal" (som de flesta videokameror kan). Plus naturligtvis att den måste skickas dit om den ska garantirepareras (fast köper man inte i Sthlm eller ngn annan större stad måste oftast kameran skickas iväg i alla fall - fast då står ju fösälningsstället för frakten...). /Max 0 Citera
Sangilak Postad 23 januari 2007 Postad 23 januari 2007 We started our international professional video and audio equipment business in 1993. By 2000 we realised the potential of the internet and registered Globalmediapro (UK) Globalmediapro now supplies thousands of customers in over 90 countries, managed from our offices in Auckland NZ and London UK. Ja men man får ju läsa vad det stå att dom även startade i New Zealand 2002 men dom har ju kontoret i London ochså. 0 Citera
Danell Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Min skola beställer från global media pro och de har bara possetiva åsikter! De tipsa mig! XL2 för 25 000:- PAL! Ska ha! Och som jag fatta det skickar de det från LONDON. 0 Citera
MovieSwede Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Låter nästan lite för billigt bara. De skall ju inte förlora på försäljning. Såg nu att moms och import avgift tillkommer. Men HVX200 verkar ändå väldigt bra i pris. 0 Citera
Danell Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Vad ligger importavgiften på? Moms är väl 25% 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.