Gå till innehåll

Är Panasonic NV-GS280 nåt att ha? Vill ha äkta 16:9 och 3CCD


Coca Cola och Film

Recommended Posts

Frågan är om inte Panasonic GS-180 är den mest PRISVÄRDA kamera man kan köpa idag. 4500 kr. Den har varit med mycket hos mej. Dokumentär och ombordkamera havskappseglingar i flera år samt använd att köra in band till datorn, lite slit och släng alltså, men HÅLLBAR i sitt metallhölje. Om inte annat så är den värd att använda som bandare till din nya kamera.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1117983_l15/index.html

http://www.expert.se/product/product.aspx?id=204794

Lite delade meningar om 16:9 Expert har den i lager. Jag har inte använt den så, kan inte kolla just nu, utlånad.

Jag menar ang. Sony, om du senare vill ge dej in bland proffsen, så rekomenderar jag dej Sony. Men det är inte samma pris.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Panasonic Nvgs280: (Cyberphoto.se)

"Filmning i riktigt dåligt ljus (color night wiew) tycker jag dock fortfarande är något sämre än de bästa i klassen, med en hel eftersläpning i bilden (detta beror på att kameran använder sig av långa slutartider för denna funktion). Sonys flesta modeller ex.vis använder sig av infraröd teknik istället (det ger visserligen dålig eller ingen färgåtergivning alls, men inte heller någon eftersläpning i bilden)."

Nån som testat med en sony och vet hur en sån fungerar i mörker, och om det är nåt att satsa på istället?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jäklar vad skumt att det står olika. Men om man kollar på LCD-skärmen på 180:an och jämför med 280:an ser man klart och tydligt att 180:an är i vanligt 4:3 format. Dåligt att det står annat! Kanske ska vänta ett tag och satsa på en Sony som du säger.

/Mikael

 

180:an har tre läge!

Ett är 16:9 har inget antishake.

Ett kallas Cinema och är simulerad 16:9 men med antishake.

Ett 4:3 läge också det antishake.

Jag tror att enda skillnaden mellan 180 och 280 är mpixel skillnad på stillfoto.

Skulle dock föredra en kamera med dv in och då får man välja 300.

Men kameran är bra annars!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...

vet inte om jag lägger mig i rätt tråd här, men känslan säger att jag gör det. Fnns det någon här som filmat en produktion med en Panasonic NV-GS280. Vore kul att se resultatet av det hela. Har själv en 280. Har sett på en hel del produktioner här på världens bästa "Forum". Många är riktigt riktigt bra, men det är inte alltid man vet med vilken kamera som det filmats med. Så har du filmat med en 280 vore det kul att se hur det blev, för visst skiljer det sig en hel del beroendes på vilken kamera du använder?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...