Johan_hmm Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 Är det någon som vet hur man lägger in en powerpoint-dockument på en DVD. Har hört talas om det och det ska funka som en slide show, bara det att man slipper göra om allt.¨ Någon som har gjort liknande eller? 0 Citera
plf66 Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 Är det någon som vet hur man lägger in en powerpoint-dockument på en DVD. Har hört talas om det och det ska funka som en slide show, bara det att man slipper göra om allt.¨ Någon som har gjort liknande eller? Nja, om du inte har så många rörliga effekter så borde följande metod fungera: 1) Skriv ut varje sida till en pdf 2) Rastera pdf i Photoshop, skala till 720x576 (tänk på ev skillnader i sidförhållande) 3) Lägg upp i "ditt" videoredigeringsprogram 4) Gör en dvd på samma sätt som du normalt gör en dvd. Sen kan man ju göra en data-dvd och köra dem med PPT som vanligt, men jag gissar att det var dvd-video du är ute efter. 0 Citera
Johan_hmm Postad 26 januari 2007 Författare Postad 26 januari 2007 Va inte riktigt det jag var ute efter. Men tack ändå... 0 Citera
00Bengtsson Postad 26 januari 2007 Postad 26 januari 2007 Nja, om du inte har så många rörliga effekter så borde följande metod fungera: 1) Skriv ut varje sida till en pdf 2) Rastera pdf i Photoshop, skala till 720x576 (tänk på ev skillnader i sidförhållande) 3) Lägg upp i "ditt" videoredigeringsprogram 4) Gör en dvd på samma sätt som du normalt gör en dvd. Sen kan man ju göra en data-dvd och köra dem med PPT som vanligt, men jag gissar att det var dvd-video du är ute efter. Nja, det är väl isåfall det programet du använder för göra själva DVD:n som du bör använda istället för ett redigeringsprogram, för jag tänkte väl att du själv vill kunna hoppa över vissa bildrutor? Nu menar jag program som DVD Architect och Adobe Encore. Har själv arbetat i DVD Architect och lyckats fått till dugliga slideshows. Detta blir då en "slideshow" (med bilderna direkt på skivan) istället för ett videoklipp. Vad har du för program? 0 Citera
jbergman Postad 26 januari 2007 Postad 26 januari 2007 Jag hörde talas om något som kallades Google, men det kanske är okänt för det flesta. Det sägs i alla fall att det är lätt att hitta sidor som http://www.freedownloadscenter.com/Best/powerpoint-dvd.html om man använder deras söktjänst. Där finns en hel radda program som gör just konvertering från ppt til dvd. /Jakob 0 Citera
Johan_hmm Postad 2 februari 2007 Författare Postad 2 februari 2007 Jo da. Jag har hört talas om den. Men listor på program kan nog jag också hitta. Men jag skrev ju för att jag vill höra ifrån någon som har gjort det. Och kanske har lite tips. Eller? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.