DotStudio Postad 23 mars 2004 Postad 23 mars 2004 Hej Under sommaren kommer jag att få ut mitt manus till film. Då vi får sponsring med film kameror och allt det tekniska kommer resterande arbete att göras väldigt billigt, Det jag undrar är hur man sedan får ut sin film på marknaden, och isåfall hur det går till och vad det kan kosta att få ut den. Tacksam för svar 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 24 mars 2004 Postad 24 mars 2004 ett alternativ: [citat=http://www.tv4.se/meditv/] Har du gjort den bästa filmen? Vi vill se den och visa den i Meditv:s nya program "Skicka in filmen, kompis". Lite vad som helst går bra och du kommer att få kommentarer på din film via chatten. Alla får vara med i "Skicka in filmen, kompis", oavsett vilka skolor du gått eller inte gått. Format: DV (MiniCam, DVCam, DVC Pro) Längd: Alla välkomna dock ej längre än 45 min. Start: Vecka 9 Sänd din film redan nu till: TV4 Meditv 115 79 Sthlm Bifoga namn, telefonnummer och en kort presentation om dig och din film. [/citat] 0 Citera
DotStudio Postad 24 mars 2004 Författare Postad 24 mars 2004 okej. Det var ju ett alternativ med du. Men denna filmen kommer att överstiga 45 minuter så det går ej. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 25 mars 2004 Postad 25 mars 2004 jaha.. men du kanske kan dela upp den i två delar? det är ju värt att fråga eftersom detta är både gratis och att få sin film visad í tv är jäkligt coolt.. 0 Citera
DotStudio Postad 25 mars 2004 Författare Postad 25 mars 2004 farbron: Tv är coolt, Video ännu coolare ;-) Henrik: Jag skulle vilja få ut den i dvd, trycka upp ett antal ex av filmen. 0 Citera
Henrik.Andersson Postad 25 mars 2004 Postad 25 mars 2004 Tv är det bara att ringa upp och sälja. jag sålde en film i veckan inkl repriser. Vad är det för typ av film du ska göra. är det en vanlig spelfilm, så rekomenderar jag att kopiera upp och visa på festivaler. Vill du sälja den styckvis, testa här,filmcafe och paradiso. Film i väst distruberar sina egna filmer. Det finns inga pengar i kortfilmer att tjäns det är mer som visitkort även novellfilm. 0 Citera
DotStudio Postad 26 mars 2004 Författare Postad 26 mars 2004 Henrik. Lång film. Mellan 60-90 minuter. Manus är här men pga granskning har vi ej en bestämmd längd på filmen just nu. Som sagt ska det bli en långfilm, och förhoppningsvis ska vi försöka få ut den på marknaden. Mest för att vi bara skulle vilja få ut den. Om vi känner pengar på filmen eller ej är oversentligt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.