Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Liksom, Bara, Typ

Tre ungdomar förhörs av polisen en natt, angående något som hänt på festen de anordnat.

De ger sina egna perspektiv om händelserna på festen. Men något står inte rätt till...

http://serv2.imagehigh.com/imgss/4614951_liksom-otto01.jpg

http://serv2.imagehigh.com/imgss/4614952_liksom-linn02.jpg

http://serv2.imagehigh.com/imgss/4614953_liksom-viggo03.jpg

Format: Stream

Längd: 25:12

Storlek: Okänd

Se filmen gratis på Glimz.net:

Liksom, Bara, Typ

Kommentera gärna :)

Postad

Tråkig fest minsann, urartar som alltid. Alla blir påminda. Snyggt foto. Gedigen utförd filmproduktion. Mycket bra skådespelare, finns dom, eller fantastisk regi av dej? En skådespelare, polisen(rösten) inte bra alls. Snygga klipp, närbilder samt klockan med "tid nu och då".

När du nu har bra skådespelare och tillgång bra foto och ljus ska du väl kunna göra nåt helt annorlunda än propagande för "spola kröken" eller Länkarna. Fest i Växjö, NEJ. Stadshotellet nästa. ;)

/nils

Postad
Tråkig fest minsann, urartar som alltid. Alla blir påminda. Snyggt foto. Gedigen utförd filmproduktion. Mycket bra skådespelare, finns dom, eller fantastisk regi av dej? En skådespelare, polisen(rösten) inte bra alls. Snygga klipp, närbilder samt klockan med "tid nu och då".

Tack Nils för alla fina ord och även att du orkat se min film - stort tack :)

Inga var skådespelare, alla amatörer, likaså jag själv... men det blev väldigt många omtagningar i vissa scener... De tre huvudrollerna var klasskompisar till mig... helt utan någon teater bakgrund eller något liknande...

De två bi-rollerna samt alla statisterna kom från samma estetklass (och hade då någon teater-inrikting), och han som spelar polisen kom från en amatörteatergrupp och var konstigt nog den som spelade sämst.

Filmen är rätt gammal, den spelades in 2001 och då var jag 18 år och budgeten låg på 1500:- så tycker jag vi lyckades göra ett bra jobb.

När du nu har bra skådespelare och tillgång bra foto och ljus ska du väl kunna göra nåt helt annorlunda än propagande för "spola kröken" eller Länkarna. Fest i Växjö, NEJ. Stadshotellet nästa. ;)

Jag tycker mycket illa om filmer som levererar moralkakor och var något som jag absolut vill undvika. Men tyvärr verkar det som jag misslyckats enligt dig, vilket är synd.

För mig är det ett "drama" men lika mycket en komedi, men det kanske inte framgick så bra eller att jag helt enkelt har en väldigt låg dålig humor...

• 2 veckor senare...
Postad

vitbalansera när du byter miljö, ta flera inställningar på varje scen så du har lite att klippa runt beroende på tempo/känsla och arbeta mkt mer med bildkomposition i dina bildera. vad är med i bilden? vad tar mest plats och varför? osv osv.... lycka till! Bra jobbat!

Postad
vitbalansera när du byter miljö, ta flera inställningar på varje scen så du har lite att klippa runt beroende på tempo/känsla och arbeta mkt mer med bildkomposition i dina bildera. vad är med i bilden? vad tar mest plats och varför? osv osv.... lycka till! Bra jobbat!

Tack för tipsen! Nu ska väl inte jag ha ett försvarstal, men det är bara det att vitbalansera har vi gjort inför varje ny scen och det är bland det första man lär sig när man håller på med film...

Vet inte vilka scener du refererar till? De scener jag kan komma på är de scener som vi avsiktligt ändrat lite på färgerna för att få fram vissa stämningar men det kanske inte gick fram...

Likaså med tempot är jag mycket förtjust i ett mer långsammare berättartempo, med inte allt för många kameravinklar...

Postad
Tack för tipsen! Nu ska väl inte jag ha ett försvarstal, men det är bara det att vitbalansera har vi gjort inför varje ny scen och det är bland det första man lär sig när man håller på med film...

Vet inte vilka scener du refererar till? De scener jag kan komma på är de scener som vi avsiktligt ändrat lite på färgerna för att få fram vissa stämningar men det kanske inte gick fram...

Likaså med tempot är jag mycket förtjust i ett mer långsammare berättartempo, med inte allt för många kameravinklar...

Gungorn och pappret, allt i början är helt blått. Inte färgkorrat blått utan att ni inte har vitbalanserat. Första bilden när killen sitter i telefon med någon tavla, den bildkompositionen fungerar inte alls. Luft är lämnat på fel sida än den han tittar på och han är för låg i bilden...

Postad

Ursäkta att jag hela tiden försvarar mig och jag håller självklart med att det finns väldigt många brister och fel som skulle kunna göras bättre… Själv tycker jag inte den är speciellt bra men jag är ändå rätt nöjd av resultatet...

Första bilden när killen sitter i telefon med någon tavla, den bildkompositionen fungerar inte alls. Luft är lämnat på fel sida än den han tittar på och han är för låg i bilden...

Bilden i fråga var ett medvetet val att bryta mot blickriktningar (och det säger jag inte bara för bilden blev så utan för att det fanns en bakomliggande tanke), för övrigt den enda bilden filmad av mig själv och inte fotografen... om det säger något :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...