Polytrop Postad 7 december 2006 Postad 7 december 2006 1) Kan någon rekommendera företag i Stockholmstrakten som kan masskopiera den DVD-platta med avi-film jag vill distribuera till 20-50 kunder åt gången? 2) Och så en knepigare fråga: Kan en DVD programmeras att bli ospelbar efter en viss tid om man inte lägger in en kod m h a fjärrkontrollen till DVD-spelaren eller datorns DVD-mjukvara? 0 Citera
gorse Postad 7 december 2006 Postad 7 december 2006 som svar på fråga två, en motfråga; Hur skall dvd-skivan veta om det gått en viss tid och hur skall dvd-skivan veta hur mycket klockan är? 0 Citera
Polytrop Postad 8 december 2006 Författare Postad 8 december 2006 Gorse, bra fråga jag borde ställt mig själv innan ... Det funkar ju bara inte. Dessutom skulle ju DVD-plattan behöva vara skrivbar för inläggning av kod. Men om man tänker lite vidare: Visst skulle det funka om DVD-RW-plattan innehåller en autostart programslinga som startar i datorn, läser av systemklockan, frågar efter koden, bränner in ett ok på skivan och gör den spelbar för framtida bruk även på andra enheter. En affärsidé? 0 Citera
Max_H Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Microsoft har redan ungefär den tekniken i sin DRM teknologi (Digital Rights Management) för Windows Media 9. Dom har till och med tagit fram en teknik för självförstörande DVD: er... Sorry att förstöra din idé... /Max 0 Citera
Polytrop Postad 8 december 2006 Författare Postad 8 december 2006 Max H, tack för din kommentar, kunde väl gissa det... Då kan vi kanske avsluta den här tråden? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.