Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, idag skicka jag in min dator på lagning... så jag skicka över alla viktiga bilder osv till min andra dator.. och när jag kommer hem efter att ha lämnat in datorn, så märkte jag att jag hade glömt och skicka över vegas-arbetet av en film jag håller på o gör.. var uppe i 30min på den.....någon som vet om man kan ringa dom och fråga om dom kan spara just den filen(i det här fallet "onoff")

Postad
Om det är panik är det väl bättre att bara direkt ringa till onoff och fråga. Sitta och bita naglarna framför voodoo film låter iallafall inte som en särskilt bra idé.

jaa, men det är bara det att, kundtjänsten är stängd nu..och komm på dett nyss...

Postad

Aj då. Häng på låset. De lär väl ändå inte ta itu med datorn på en helg skulle jag gissa. Tror dock inte de går in och rotar i din dator. Inte gratis iallafall. Om de har en back-up-tjänst kan de säkert göra det för pengar.

Postad

ok, men att betala för att dom fixar det är nog inget problem.. men när vi var vid kundservice så sa han att dom i första han inte tar bort innehållet o datorn.. men om dom märker att det är fel på mjukvaran så gör dom det...

men allt som jag har i datorn har jag i partition 2( D parti..) och alla windows filer osv är på C så jag får vell hoppas på att dom inte rör D partitionen...

men det som förstör allt är att jag spara vegas arbetet i C :(:(:(:(:(

Postad

Oroa dig inte alltför mycket. Datorns innehåll skadas sällan vid reparationer. När vår nuvarande dator var ny var vi tvungna att lämna in den stup i kvarten... Den rensades bara en av gångerna vad jag kommer ihåg.

Ta det lugnt, din film är nog kvar när du får tillbaka datorn!

Postad
Oroa dig inte alltför mycket. Datorns innehåll skadas sällan vid reparationer. När vår nuvarande dator var ny var vi tvungna att lämna in den stup i kvarten... Den rensades bara en av gångerna vad jag kommer ihåg.

Ta det lugnt, din film är nog kvar när du får tillbaka datorn!

aaa, får hoppas på det.... men ska nog ringa dom på måndag och säga att det inte är någon ide att formatera datorn för det har jag redan testat, o problemet kvarstog..glömde säga det när vi lämna in den.

Postad

Jag kan nog inte riktigt hålla med Disco Volante, min erfarenhet av datorsupport är att de tror att en omformatering är den enda lösningen. En polare skickade in sin dator tre gånger i rad enbart för att få den tillbakaskickad återställd till fabriksinställningaarna. Trots infomail om hårdvaruproblem. Får du inte tag på dem är jag rädd att de kommer formatera din C-hårddisk.

Postad

jag ringde dom idag... o då så dom att det inte finns någon möjlighet att spara informationen på hårddisken. ifall dom måste formatera den.. sen fråga jag henne om hon kunde tillägga lite på felbeskrivningen... men det kunde man inte heller göra tydligen... fast jag var dum nog o inte berätta att jag redan tästat att formatera hårddisken, men inget hjälpte när lämna in datorn. Får vell hoppas att det går att lösa utan att behöva formatera...

jag har en fråga...

kan man inte återställa info från HD:n med nått recovery program eller nått?

Postad

Huruvida man kan göra det själv vet jag inte, men betalar man tillräckligt för det finns det info att hämta även om datorn stod i WTC eller legat på botten av en sjö i 20 år.

Du kan inte hämta datorn innan de genomför någon formatering, spara ditt arbete och sedan lämna in den på nytt?

Postad

aaaa.. ska nog ta och åka till onoff och fråga om jag snabbt kan få spara filen... dom kan vell inte säga nej till det. det är ju trots allt min dator och inte deras.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...