frehåk Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Hej! Jag söker ett plug-in till premiere pro (1.5) som ger en effekt som får det att se ut som om det faller snöflingor. Är det någon som vet var jag kan köpa ett sådant? Mycket tacksam för snabb hjälp. /F. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Du kan ju alltid söka på Google.se som är en sökmotor. Den letar upp sidor utefter orden du söker på. Väldigt användbart. Förövrigt har Trapcode en läskigt bra plug-in som heter Trapcode där man efter lite pill kan generera snö. Har den inte själv så jag kan dock inte hjälpa dig mer än så. 0 Quote
jernby film Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Har du After effects? Simulation. Där kan man ju ställa in hur många snöflingor, hur stora, hur snabba, vilket håll, position, färg m.m. /nils 0 Quote
sonocronic Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Jag har AE men vet dock inte hur man gör det... Är också lite intresserad... kan du förklara hur? 0 Quote
jernby film Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Jag har en simpel snöeffekt http://www.jernby.se på förstasidan. Grisen blir bombarderad av snö. AE>effect>simulation>CC snow. Finns ju olika versioner av AE. Jag har Pro men den ska även finnas i standard, tror jag? /nils 0 Quote
burner Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 e säker på att trapcode particular ser snyggast ut... Där har dom typ 3 olika presets, som ser riktigt bra ut.. Och där kan man ju ändra nästan allt. färg,hastighet etc... 0 Quote
jernby film Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Snyggast och naturligast är att filma snö i bluescreen.;) /nils 0 Quote
Djungelsmurfen Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Snyggast och naturligast är att filma snö i bluescreen.;) /nils Naturligast är att filma utomhus när det snöar. ;) 0 Quote
jernby film Posted November 29, 2006 Posted November 29, 2006 Naturligast är att filma utomhus när det snöar. ;) Man behöver väl inte gå ut för att filma snö?;) /nils 0 Quote
carbe Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Om du har EffectsLab (eller om du köper det) så kan man ladda ner hyfsat trovärdiga snöeffekter till programmet. Det rekommenderar jag dig. :) 0 Quote
fikabord Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Jag gjorde egen snö med hjälp av att anväda After Effects egna particle playground. Ändra inställningar så att kanonen skjuter ut partiklarna över hela skärmens bredd och flytta upp den över bilden så att de faller ner allt eftersom. Ändra inställningarna så att ingen kraft är verksam förutom gravitation nedåt. Därefter är det bara att lägga på en gaussian blur för att få partiklarna att bli runda. Vill man ha olika storlekar är det bara att göra flera olika lager med samma effekt och ändra particle radius. Jag gjorde även så att jag designade en snöflinga i photoshop som jag sedan använde som Layer Map, det vill säga att varje partikel ersattes av min egna snöflinga. Hör av er om det är frågor eller intresse att se något, har ingenstans att lägga upp några exempel för att visa. 0 Quote
sonocronic Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Har testat detta en del... men Trapcodes Particular blir tusen gånger bättre. Mycket mer verklighetstroget. Menmen... that's my opinion... 0 Quote
fikabord Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Kanske stämmer, har inte trapcodes så detta får väl vara för dem som inte har den som plug-in. 0 Quote
Recommended Posts