carbe Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Detta är en trailer på vår kommande film, Marathon Extreme. Denna trailers gjordes väldigt snabbt men jag vill väldigt gärna att ni kommenterar filmen som en trailer! Se filmen här: http://www.davidfilm.se/film.php?id=14 Bilder: http://www.davidfilm.se/bilder/metrailer.jpg http://www.davidfilm.se/bilder/metrailer2.jpg http://www.davidfilm.se/bilder/metrailer3.jpg Typ: Trailer Längd: 1:20 minuter Storlek: 3,28 mb Format: wmv OBS! Kommentera väldigt gärna filmen! 0 Quote
carbe Posted November 25, 2006 Author Posted November 25, 2006 Är det ingen som vill kommentera den här trailern? 0 Quote
e93mw Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Inte så pjåkigt faktiskt. Du skulle klippa alla dina filmer som du klippt denna trailer. 0 Quote
carbe Posted November 25, 2006 Author Posted November 25, 2006 Jaså, tycker du att den var bra klippt? Den var faktiskt klippt efter musiken och det tycker jag om :) Någon mer som vill kommentera? :) 0 Quote
jernby film Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Du lär dej snabbt, den saken är klar. Vissa bilder med dåligt ljus, effektljud inte bra. /nils 0 Quote
carbe Posted November 25, 2006 Author Posted November 25, 2006 Du lär dej snabbt, den saken är klar. Vissa bilder med dåligt ljus, effektljud inte bra. /nils Tack! Du har rätt i att effektljud nästan inte finns, detta finns faktiskt i själva filmen men inte i trailern, tyvärr. Dåligt ljus, ja, det stämmer. Jag skall nog köpa CompositeLab Lite snart också för att få bättre ljus! :) Tack för kommentaren jernby film! Någon mer som vill kommentera? 0 Quote
Morin Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Det blir bättre! Det jag sett tidigare var mest skit pga dåligt ljus (alltså dåligt upplyst, kameran måste ha mycket ljus för att kunna spela in en bra bild) och dålig klippning som gjorde att man inte orkade titta särskilt länge. Det här däremot har fart hela tiden! Det verkar ambitiöst, kämpa på! 0 Quote
Morin Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 Tack! Du har rätt i att effektljud nästan inte finns, detta finns faktiskt i själva filmen men inte i trailern, tyvärr. Dåligt ljus, ja, det stämmer. Jag skall nog köpa CompositeLab Lite snart också för att få bättre ljus! :) Tack för kommentaren jernby film! Någon mer som vill kommentera? Tips är att skita i composite labs, lägg pengarna på strålkastare och ljusskärmar istället (börja med det iaf) 0 Quote
carbe Posted November 26, 2006 Author Posted November 26, 2006 Tips är att skita i composite labs, lägg pengarna på strålkastare och ljusskärmar istället (börja med det iaf) Ja, det kanske jag skall göra. Jag funderar på att spara pengarna istället... Men jag behöver CompositeLab till greenscreen också. 0 Quote
carbe Posted November 26, 2006 Author Posted November 26, 2006 Det blir bättre! Det jag sett tidigare var mest skit pga dåligt ljus (alltså dåligt upplyst, kameran måste ha mycket ljus för att kunna spela in en bra bild) och dålig klippning som gjorde att man inte orkade titta särskilt länge. Det här däremot har fart hela tiden! Det verkar ambitiöst, kämpa på! Tack så mycket Morin! Vi har klippt detta mycket mer ambitiöst än alla andra filmer, vi har försökt få det att stämma med musiken m.m. Men ändå är jag ganska missnöjd, eftersom jag egentligen inte vet hur man klipper en film bra, detta är ju bara en trailer. Borde läsa lite mer på filmskolan om detta... :) Och egentligen behöver jag inte köpa CompositeLab eftersom jag redan kan grade:a tillräckligt snyggt i Adobe Premiere Elements 1.0 om jag vill, har bara aldrig gjort det förut av någon ytterst underlig anledning. Men, men, nästa film jag lägger ut här skall ha mycket bättre ljus och bättre klippning! 0 Quote
carbe Posted November 26, 2006 Author Posted November 26, 2006 Är det någon mer som vill kommentera den här filmen förresten? 0 Quote
sonocronic Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Ni är trots allt unga så.... ja, kämpa på... 0 Quote
carbe Posted November 29, 2006 Author Posted November 29, 2006 Ni är trots allt unga så.... ja, kämpa på... Hehe, tack! 0 Quote
carbe Posted November 30, 2006 Author Posted November 30, 2006 kul idé Tack! Allvarligt talat så finns det en hel del sådana filmer som handlar om tävlingar, fast på ett annorlunda sätt och med t.ex. bil... Men vi är själv väldigt nöjda med idén! :D 0 Quote
kingen Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 och 4 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Personangrepp och grovt språk undanbedes. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum 0 Quote
sonocronic Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Ähh... sluta va så taskig... låt dom växa i sina filmegenskaper istället! Du har väl också varit barn eller? 0 Quote
carbe Posted December 9, 2006 Author Posted December 9, 2006 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 och 4 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Personangrepp och grovt språk undanbedes. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum Jag skulle nog inte vilja veta vad han sa där... :( 0 Quote
carbe Posted December 14, 2006 Author Posted December 14, 2006 det var inte snällt iallafall Nej, precis. Det är därför jag inte skulle vilja veta det! :| 0 Quote
Recommended Posts