Mister Postad 23 november 2006 Postad 23 november 2006 An endless waiting for a fool http://www.gothenstudios.se/gfx/bilder_endless.jpg En kort berättelse om en kille som väntar på ett telefonsamtal som antagligen aldrig kommer. Skildrar tråkigheten utav att vänta. En liten film jag gjorde helt själv under en veckas tid i november 2006. Jag både regisserar, filmar, skådespelar, gör musiken och redigerar. Enda hjälpen jag tog var av min syrra som fick bistå med sina händer i tändsticke bidlerna. se filmen här http://www.gothenstudios.se/endless.html storlek: 7,55 mb format: windowsmedia längd: 1:23 min 0 Citera
carbe Postad 23 november 2006 Postad 23 november 2006 Jag tycker att det var ganska häftiga klipp i den här filmen. Den var ju intespännande, men det var ju heller inte meningen. Egentligen är det ju inte så kul att se en film på någon som sitter och väntar men meningen var väl inte att göra en bra film, det var väl bara ett test förmodar jag. Som sagt, bra klipp men lite för tråkig. 0 Citera
Mister Postad 23 november 2006 Författare Postad 23 november 2006 men meningen var väl inte att göra en bra film,quote] meningen var att förmedla känslan utav att vänta på något. Den känslan man har när man sitter timtals och väntar men innerst inne förstår att det aldrig kommer hända... 0 Citera
jernby film Postad 23 november 2006 Postad 23 november 2006 Den bästa av de tre filmer du lagt upp här. Gillar den. Helheten, svartvitt. Klippen. Du verkar ingen nybörjare direkt. Vad jag förstår är du bra på att göra drama. En film i proffsklass.;) /nils 0 Citera
Mister Postad 25 november 2006 Författare Postad 25 november 2006 tackar... Glädjer mig att du tycker om den! 0 Citera
Davio Postad 25 november 2006 Postad 25 november 2006 Bättre än "The Last Kiss", tyckte den gav en känsla utav väntan. Kan vara mig också som väntade på någon sorts förklaring vad karaktären väntade på. I anslaget presenterades det en telefon, och jag undrade vem han väntade telefonsamtal. Jag antog direkt det var någon tjej eller nåt. Sedan vet jag inte vad fotografiet har för betydelse faktiskt. Sedan åkningen i slutet var lite för snabb tyckte jag, lite långsammare. Sedan slutscenen, har han dött eller somnat vid telefonen? Tyckte slutet var lite svagt, ifall han hade somnat hade man kunnat förtydliga det hela med att han ligger på en kudde eller något liknande. Edit: Såg slutet en andra gång, han rörde på fingrarna. Vilket betyder att jag saknar någon liten poäng eller förtydligande att han väntar hur länge som helst på det där telefonsamtalet. Att ha somnat är en grej, att klippa in en helbild på klockan som sista bild fungerar nog också. Oavsett, detta är en skoj film som jag uppskattade att titta på. 0 Citera
Mister Postad 25 november 2006 Författare Postad 25 november 2006 Sedan vet jag inte vad fotografiet har för betydelse faktiskt. Kopplingen mellan "diskbänks" klippen och "killen som väntar" klippen är det en del som inte förstår/uppfattar. Som du kanske ser är det en tjejshänder som eldar upp kortet, det är personen som han väntar på och det visar hur han aldrig kommer att få det där samtalet. Kopplingen skule kunna förtydligats mer men då min lilla "testpublik" förstod den och jag ville inte ha den för övertydlig, så lät jag den vara som den var. kul att du tyckte om den... 0 Citera
klarar Postad 25 november 2006 Postad 25 november 2006 mmm jag antar å hoppas att ditt ljud när du redigera filmen va i takt med klockan, det va de inte när jag såg den å det va synd (förstörde skitmycke), ehm jag såg last kiss oxå å det jag vill säga är att gör dig en stedycam (skitlätt sök på forumet) det blir ju så mycke bättre. 0 Citera
Davio Postad 26 november 2006 Postad 26 november 2006 Kopplingen mellan "diskbänks" klippen och "killen som väntar" klippen är det en del som inte förstår/uppfattar. Som du kanske ser är det en tjejshänder som eldar upp kortet, det är personen som han väntar på och det visar hur han aldrig kommer att få det där samtalet. Kopplingen skule kunna förtydligats mer men då min lilla "testpublik" förstod den och jag ville inte ha den för övertydlig, så lät jag den vara som den var. Jag hann inte riktigt uppfatta tjejhänder, dock som jag skrev så uppfattade jag submentalt att det var en tjej som han väntade på i telefonen. Egna erfarenheter kanske? Oavsett så hade man kunnat förtydliga att det var kvinnliga händer genom nagellack. Oavsett så gillar jag filmen och läste ditt svar att du tog åt dig kritiken positivt, ser fram emot att se en ny film ifrån dig. 0 Citera
jernby film Postad 26 november 2006 Postad 26 november 2006 Jag skulle vilja se mer av sånt här filmskapande. /nils 0 Citera
Mister Postad 27 november 2006 Författare Postad 27 november 2006 Jag skulle vilja se mer av sånt här filmskapande. /nils kommer att komma mer ;) ifrån detta hållet iaf... 0 Citera
qwertyunion Postad 27 november 2006 Postad 27 november 2006 Tack för detta. Kollade in er hemsida och såg allting där. Gillar erat arbete. I stil med det jag håller på med! I like! 0 Citera
sonocronic Postad 28 november 2006 Postad 28 november 2006 Detta var lätt det bästa du gjort!!! Riktigt fet va den! En sak bara, ANVÄND STATIV :D 0 Citera
Mister Postad 7 december 2006 Författare Postad 7 december 2006 Detta var lätt det bästa du gjort!!! Riktigt fet va den! En sak bara, ANVÄND STATIV :D tackar :) jo jag ska ta o skaffa mig ett stativ... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.