Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

An endless waiting for a fool

http://www.gothenstudios.se/gfx/bilder_endless.jpg

En kort berättelse om en kille som väntar på ett telefonsamtal som antagligen aldrig kommer. Skildrar tråkigheten utav att vänta.

En liten film jag gjorde helt själv under en veckas tid i november 2006.

Jag både regisserar, filmar, skådespelar, gör musiken och redigerar. Enda hjälpen jag tog var av min syrra som fick bistå med sina händer i tändsticke bidlerna.

se filmen här

http://www.gothenstudios.se/endless.html

storlek: 7,55 mb

format: windowsmedia

längd: 1:23 min

Postad

Jag tycker att det var ganska häftiga klipp i den här filmen. Den var ju intespännande, men det var ju heller inte meningen. Egentligen är det ju inte så kul att se en film på någon som sitter och väntar men meningen var väl inte att göra en bra film, det var väl bara ett test förmodar jag. Som sagt, bra klipp men lite för tråkig.

Postad
men meningen var väl inte att göra en bra film,quote]

meningen var att förmedla känslan utav att vänta på något. Den känslan man har när man sitter timtals och väntar men innerst inne förstår att det aldrig kommer hända...

Postad

Den bästa av de tre filmer du lagt upp här. Gillar den. Helheten, svartvitt. Klippen. Du verkar ingen nybörjare direkt. Vad jag förstår är du bra på att göra drama. En film i proffsklass.;)

/nils

Postad

Bättre än "The Last Kiss", tyckte den gav en känsla utav väntan. Kan vara mig också som väntade på någon sorts förklaring vad karaktären väntade på. I anslaget presenterades det en telefon, och jag undrade vem han väntade telefonsamtal. Jag antog direkt det var någon tjej eller nåt. Sedan vet jag inte vad fotografiet har för betydelse faktiskt. Sedan åkningen i slutet var lite för snabb tyckte jag, lite långsammare. Sedan slutscenen, har han dött eller somnat vid telefonen? Tyckte slutet var lite svagt, ifall han hade somnat hade man kunnat förtydliga det hela med att han ligger på en kudde eller något liknande.

Edit:

Såg slutet en andra gång, han rörde på fingrarna.

Vilket betyder att jag saknar någon liten poäng eller förtydligande att han väntar hur länge som helst på det där telefonsamtalet. Att ha somnat är en grej, att klippa in en helbild på klockan som sista bild fungerar nog också.

Oavsett, detta är en skoj film som jag uppskattade att titta på.

Postad
Sedan vet jag inte vad fotografiet har för betydelse faktiskt.

Kopplingen mellan "diskbänks" klippen och "killen som väntar" klippen är det en del som inte förstår/uppfattar. Som du kanske ser är det en tjejshänder som eldar upp kortet, det är personen som han väntar på och det visar hur han aldrig kommer att få det där samtalet. Kopplingen skule kunna förtydligats mer men då min lilla "testpublik" förstod den och jag ville inte ha den för övertydlig, så lät jag den vara som den var.

kul att du tyckte om den...

Postad

mmm jag antar å hoppas att ditt ljud när du redigera filmen va i takt med klockan, det va de inte när jag såg den å det va synd (förstörde skitmycke), ehm jag såg last kiss oxå å det jag vill säga är att gör dig en stedycam (skitlätt sök på forumet) det blir ju så mycke bättre.

Postad
Kopplingen mellan "diskbänks" klippen och "killen som väntar" klippen är det en del som inte förstår/uppfattar. Som du kanske ser är det en tjejshänder som eldar upp kortet, det är personen som han väntar på och det visar hur han aldrig kommer att få det där samtalet. Kopplingen skule kunna förtydligats mer men då min lilla "testpublik" förstod den och jag ville inte ha den för övertydlig, så lät jag den vara som den var.

Jag hann inte riktigt uppfatta tjejhänder, dock som jag skrev så uppfattade jag submentalt att det var en tjej som han väntade på i telefonen. Egna erfarenheter kanske? Oavsett så hade man kunnat förtydliga att det var kvinnliga händer genom nagellack. Oavsett så gillar jag filmen och läste ditt svar att du tog åt dig kritiken positivt, ser fram emot att se en ny film ifrån dig.

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...