Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har kopplat S-Videokabel mellan dator/grafikkort - TV.

När jag försöker visa film från datorn till TV:n går jag till Utforskaren, högerklickar på AVI. filen och väljer "spela på andra skärm" (TV:n).

Men bilden blir svartvit hela tiden.

Hur ställer man in så det blir färg?

Postad
Jag har kopplat S-Videokabel mellan dator/grafikkort - TV.

När jag försöker visa film från datorn till TV:n går jag till Utforskaren, högerklickar på AVI. filen och väljer "spela på andra skärm" (TV:n).

Men bilden blir svartvit hela tiden.

Hur ställer man in så det blir färg?

Ställ in PAL BG på inställningar för ditt grafikkort, kan vara en lösning.

Postad
Tack för tipset men jag kan bara välja mellan PAL B eller PAL G. Vad jag än väljer blir bilden svartvit. Fler tips någon?

Helt säker att inte S-kabeln glappar?

Funkar det att se annat i färg på TV:n?

Postad

Inget fel på kabeln för jag har provat en annan med samma resultat. Eftersom jag måste använda scartabapter in i TV:n kanske det är den som glappar.

Jag får låna en ny av någon å prova det.

Postad

Har du alla inställningar rätt på "inställningar för bildskärm"? (högerklick på skrivbordet > Egenskaper > Inställningar > Klicka på skärm 2) Hade samma problem förut, men fifflade lite med inställngarna för extern skärm och det löste sig. Sitter inte på dubbelskärm nu så jag kan inte säga specifikt var du ska ändra, men det ska nog inte vara så svårt att hitta.

• 4 månader senare...
Postad

du måste ha stöd för s-video på tv:n eller skicka signalen som composit. composit och s-video inställningar hittar du under avancerade inställningar

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...