Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är en snabbproduktion som jag faktiskt tyckte blev ganska lyckad. Dock är det ganska dåligt foto. Man blir rätt snurrig av musiken också och så är den kanske lite för lång. Men se den gärna och jag är ytterst glad för kritik och kommentarer, för det lär man sig av!

Länk: http://www.davidfilm.se/film.php?id=28

Bilder:

http://www.davidfilm.se/bilder/botemedlet.jpg

http://www.davidfilm.se/bilder/botemedlet2.jpg

http://www.davidfilm.se/bilder/botemedlet3.jpg

Längd: 10:55 minuter

Storlek: 27,1 mb

Format: wmv

Är glad för kommentarer!

Postad

Lite snabb feedback. Nu vet jag inte om denna film är gjord före eller efter "Kampen om skivan" eller vad den hette, men det verkar som att ni tänkt lite mer på klippningen. Ändå tycker jag att ni skulle kunna ha klippt ner den till ungefär halva längden. T ex precis i början har ni ett flera sekunder långt klipp på en dörr som inte har nån som helst funktion.

Försök se det från åskådarens håll. Kolla på vilken Hollywood-produktion som helst och du kommer att upptäcka att den verkligen är "optimerad" med avseende på klippning. Bort med dököttet!

Försök att fixa ljudskarvarna också med nån enkel audio transition.

Det som är bra är att ni verkligen är kreativa och experimenterar hej vilt. Fokusera inte för mycket på specialeffekter bara, utan lägg ner mer tid på karaktärer, handling och framför allt KLIPPNINGEN till er nästa film.

Lycka till!!

Postad

Vad handlar det om egentligen? Slarv med ljudeffekter och volym på röster. Ljus inte bra. Exprementera med ljuset inomhus. Bara 2 övergångseffekter, bra. Annars finns ju avsnitt som är mycket bra. Du verkar vara produktiv just nu. Tänk till lite mer innan ni filmar. Bättre lycka nästa gång. Glöm inte snabbare klipp vid action. Borstelffekten blev ju bra.

/nils

Postad
Lite snabb feedback. Nu vet jag inte om denna film är gjord före eller efter "Kampen om skivan" eller vad den hette, men det verkar som att ni tänkt lite mer på klippningen. Ändå tycker jag att ni skulle kunna ha klippt ner den till ungefär halva längden. T ex precis i början har ni ett flera sekunder långt klipp på en dörr som inte har nån som helst funktion.

Försök se det från åskådarens håll. Kolla på vilken Hollywood-produktion som helst och du kommer att upptäcka att den verkligen är "optimerad" med avseende på klippning. Bort med dököttet!

Försök att fixa ljudskarvarna också med nån enkel audio transition.

Det som är bra är att ni verkligen är kreativa och experimenterar hej vilt. Fokusera inte för mycket på specialeffekter bara, utan lägg ner mer tid på karaktärer, handling och framför allt KLIPPNINGEN till er nästa film.

Lycka till!!

Den här filmen är gjord efter Kampen om skivan och vi har tänkt mer på klippningen. Men den är för lång och man skulle kunna jobba mer på detta. Tack så mycket! Detta kommer jag att tänka på till nästa film. :)

Postad
Vad handlar det om egentligen? Slarv med ljudeffekter och volym på röster. Ljus inte bra. Exprementera med ljuset inomhus. Bara 2 övergångseffekter, bra. Annars finns ju avsnitt som är mycket bra. Du verkar vara produktiv just nu. Tänk till lite mer innan ni filmar. Bättre lycka nästa gång. Glöm inte snabbare klipp vid action. Borstelffekten blev ju bra.

/nils

Okej, tack för kommentaren. Vi har inte tänkt särskilt mycket innan vi filmade måste jag erkänna men vi är ändå ganska nöjda. Ljuset ÄR inte bra, det vet jag. Jag skall köpa CompositeLab snart från FXhome.com snart och där kan man grade:a snyggt. Jag tycker att de flesta filmer jag gör känns som hemmavideo. Men, men. Vi får se hur det går nästa gång.

Postad
Vi har inte tänkt särskilt mycket innan vi filmade

Nehe?!? Men gör det inför nästa film då? Vad är problemet liksom?

Ljuset ÄR inte bra, det vet jag. Jag skall köpa CompositeLab snart från FXhome.com snart och där kan man grade:a snyggt.

Skojar du eller? Ska du ''köpa'' bättre ljus genom ett datorprogram, det verkar som att du planerar hur du ska göra i datorprogrammet istället för att lära dig hur du ska ljussätta i verkligheten.

Till sist, ett råd; du säger alltid att dina filmer är ''snabbproduktioner'', men varför gör du inte en lite längre (längre inspelningstid) och lägger vikten på manus istället och skippar alla effekter.

• 1 månad senare...
Postad

jag gillar den här filmen skulle haft lite mer ljus här och där väldigt bra kloning faktiskt har sett den 3 gånger och tycker den fortfarande är bra du får en 4 av 5

Postad
jag gillar den här filmen skulle haft lite mer ljus här och där väldigt bra kloning faktiskt har sett den 3 gånger och tycker den fortfarande är bra du får en 4 av 5

Kul att du tycker så! :) Kloningen är vi faktiskt också väldigt nöjda med, men det var en av de första gångerna som vi gjorde kloning. Och ljuset; ja, jag kanske inte alltid fått fenomenalt bra kritik för att ha bra ljus (med andra ord, jag brukar få dålig kritik för att jag har dåligt ljus) men jag håller med dig.

4 av 5 är ju svinbra! :D

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...