Gå till innehåll

Musikvideo till Terrorpops "Wonderful"


Recommended Posts

  • 2 veckor senare...

Inte får se så mycket? hmm... hela videon ska ligga uppe. Servern är dock seg så det tar lite tid att ladda hem.

 

Har hört att några fick lite problem när de försökte ladda hem den och kolla på den samtidigt. Testa ladda hem hela videon först och kolla på den sen. Det verkar funka oftare då.

 

Videon är redigerad i Edit och Combustion från Discreet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar tackar!

 

Meningen med videon var att, trots bristande tekniken och erfarenheten vi hade, göra en så proffesionell video som möjligt. Den skulle vara bra nog att kunna misstas kunna vara gjord av ett etablerat musikvideoföretag, trots att detta faktiskt var vår första musikvideo.

 

Dessutom skulle den ha en egen profil och illustrera låtens attityd på ett bra sätt.

 

Om man utgår från detta, vad har vi misslyckats eller lyckats med tycker ni?

Länk till kommentar
Share on other sites

Gillade videon som fan!!! Den var riktigt cool! Tyvärr så sög låten så in i helvete...Bland det sämsta jag hört. Men...som sagt...videon...den kändes väldigt proffsig och genomtänkt. Jag gillade de små detaljerna eller vad man ska kalla de, typ snaran runt halsen, motorcyckeln m.m. Dock kunde man emellanåt störa sig på klippbytena. Ibland kändes det som att halva videon bestod av tiden mellan bilderna, om du fattar vad jag menar. Bytena gick ju extremt snabbt, men ibland så kändes det som att de tog upp en del viktig tid. Svårt att förklara riktigt, men jag tror du vet vad jag menar. Men som sagt. Bra jobbat!

Länk till kommentar
Share on other sites

haha, låten är ju kalas. En riktig P3-dänga!

 

Jo, jag förstår vad du menar. Vi funderade en hel del på om vi skulle lägga hela videon i serierutor eller om vi skulle ha några raka klipp. Vi ansåg att det skulle bli ett för stort stilbyte med raka klipp också. Under ett parti i låten försöker vi tar ner tempot (det med flickvännen) och ge en andpaus. Kanske blev det inte tillräckligt? Ganska snabbt så är det uppe i tempo igen.

 

Samtidigt tycker jag att partiet direkt efter flickvännen är det snyggaste med de mest genomtänkta övergångarna, så vi valde att inte ändra på det.

 

Men man tackar för lite konstruktiv negativ kritik! Det behövs alltid!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...