Gå till innehåll

Offset av position av 250 bilder


JRvideo

Recommended Posts

Hej

 

Jag har en comp som är 285 pixlar bred och 2000 pixlar hög.

 

Den innehåller 250 bilder som alla är ligger på exat samma position mitt i kompen. 142,5 x 1000

 

Nu vill jag markera dem och få alla bilder att få en position som börjar med 142,5 x 40 px och sedan ökar med värdet 80 pixlar på höjd positionen. Så den första bilden ska få höjden 40, den andra 120 tredje 200 o.s.v.

 

Hur gör jag, skulle vara evigt tacksam om någon har ett scrpit eller vet hur jag ska scripta i positionen för att få detta att lira. Tack på förhand

 

/JR

Länk till kommentar
Share on other sites

2000/250=8 dvs. höjdskillnaden blir bara 8pixlar. Lite osäker på om du skrivit fel eller om du vill ha en 2 000 pixlars comp isf en 20 000 pixlar hög.

Hur som helst. Vill du ha 80 i höjdskillnad: Gör comp:en 20 000 hög (om du sedan vill ha compen 2 000 pixlar hög ändrar du det när du gjort klart nedanstående)

 

Se till att alla bilder har rätt höjd. (eller strunta i det om du vill ha överlapp)

Markera den första bilden och align:a den till comp:ens topp och på samma sätt med den sista men till compens nederdel (om bilden är högre än 80pixlar: lägg den rätt manuellt).

Markera alla bildlager och använd distribute (använd top).

Vòila!

Du skulle även kunna göra det i photoshop och importera psd-filen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...