Gå till innehåll

Hyra en kyrka?????


ls92

Recommended Posts

Jag håller på och skriver ett manus som innehåller några scener som utspelar sig i en kyrka.

Nu undrar jag alltså om man kan hyra en kyrka och är det dyrt i såna fall?

 

Det var X antal år sedan, kanske gick jag i 7-8 och det var dags att spela i saker. En tjej skulle spela in i en kyrka och gick dit och frågade, låg bara ett stenkast bort. Prästen sa, "Självklart!" Han gillade idén också, det var anti självmord. Och frågade sedan om de behövde något, "Ja, en kista och lite ljus." Voila! Allt fixat alldeles gratis. Har hört liknade historier för, folk verkar väldigt givmilda då det gäller filmare.

Länk till kommentar
Share on other sites

tack för svaret.

 

är det okej om jag frågar om vilken typ av film det var.

För i min scen så sägs det inte precis så fina saker.

 

Det var någon musikvideo-aktigt, kompisen hade tagit självmord och tjejen böla och kastade sig över kistan i tonerna till Pearl Jam.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kyrkor hjälper gärna till. Kristna är godhjärtade människor. Men likt alla föreningar, företag m.m. så beror det helt och hållet på vad du ska göra. Jag tror inte Armén lånat ut en stridsvagn till dig om du ska säga att Armén är ett dåligt val för livet.

Länk till kommentar
Share on other sites

ok. men tror du att dom nekar en att spela in även om det inte sägs så fina saker i scenen?

 

Jag har bara goda erfarenheter av att samarbeta med kyrkan när det gäller att filma. Ta med manus, förklara syftet och ta av mössan när du är i guds hus.

Vad är det värsta som kan hända, de säger nej. Fråga någon annan.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

behöver man visa manuset och gå i genom med prästen om vad som kommer att sägas i scenen?

 

Behöver och behöver... En präst kanske säger ja direkt medan andra vill veta mera. Han/hon kanske inte kommer att vara på plats då du spelar in så kanske behöver de inte veta vad man säger?

Länk till kommentar
Share on other sites

Till min film "Till Förruttnelsen" fixade jag tillstånd till en underbar liten medeltidskyrka. De tog inget betalt och lät oss använda el och matstuga helt gratis. Hur schysst som helst, och filmen blev ganska bra (16mm).

Var seriös och framstå som seriös. Pitcha din film positivt. Sikta in er på lördagar då kyrkan är tom hela dagen och öppen för bokning (oftast av bröllop).

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...