Gå till innehåll

Test Screencast


JRvideo

Recommended Posts

Testade att ladda ner ett program som heter Snapz Pro X. Ett program som används för att fånga det man ser på skärmen. Detta är resultatet, tyvärr lyckades jag inte behålla den fina upplösningen i youtube. Ni får tro på vad jag säger helt enkelt :-)

 

Helt okej program, har inget annat att jämföra med, men det verkar vara lite problem med flaggningen för 16:9

 

I alla fall min första film utan att använda en kamera :-)

 

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är kanske inte är så många som vill ha screen capture i så hög upplösning??? Nu vet jag inte vad du ska göra, men de som spelar in tutorials och liknande brukar ha 1024 x 768...

 

Å andra sidan funkar YouTube-higher-res-tricket på ditt klipp: Lägg till "&fmt=6" (utan citattecken) efter adressen på ditt klipp - blir lite bättre i alla fall (originalets 320x240 blir 448x336).

 

/Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är kanske inte är så många som vill ha screen capture i så hög upplösning??? Nu vet jag inte vad du ska göra, men de som spelar in tutorials och liknande brukar ha 1024 x 768...

 

Å andra sidan funkar YouTube-higher-res-tricket på ditt klipp: Lägg till "&fmt=6" (utan citattecken) efter adressen på ditt klipp - blir lite bättre i alla fall (originalets 320x240 blir 448x336).

 

/Max

 

 

Tjaaa...Jag tränar upp mig :-) Vill lära mig konsten att sända ett tydligt budskap med ljud och bild på typ 30 sek. Kännde inte till youtube tricket. Tack för den passningen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...