millennium_john Postad 7 november 2006 Postad 7 november 2006 Har problem att överföra filmen till datorn. Har provat diverse programvara. Jag har en JVC GR-D320E dv camera. Har försökt att ansluta via firewire urgången mellan dator och kamera. När jag hämtar in filmen blir det stora flimriga rutor över hela filmen. kan se filmen lite i bakgrunden. Vad gör jag för fel. 0 Citera
carbe Postad 8 november 2006 Postad 8 november 2006 Det där är troligtvis inte fel på programmet eller kameran utan bandet. Det kan bli så när bandet har används väldigt många gånger eller har dålig kvalité. Det finns bara en sak att göra för att rädda filmen. Lämna in det och se om någon kan fixa det. Troligtvis går det inte, men det är värt att försöka. Hoppas det inte var mycket ni spelat in för då är det mycket tråkigt... Lycka till i alla fall! 0 Citera
millennium_john Postad 8 november 2006 Författare Postad 8 november 2006 Verkar ju väldigt mysko. Bandet är ett helt nytt sony premium dv band. Har bara filmat 5 min på det men jag får väl testa ett annat band och se om det fungera. 0 Citera
jernby film Postad 8 november 2006 Postad 8 november 2006 Verkar vara som carbe säger. Testa med ett nytt band. Om man köper 10-pack brukar 1-2 band inte fungera. 0 Citera
millennium_john Postad 8 november 2006 Författare Postad 8 november 2006 Har provar ett nytt sonyband och ett jvc band och det blir samma sak. Det går att överföra filmen till datorn analogt genom AV utgången. Och i kameran ser filmen okej ut. men när jag skall överföra via firewire kvarstår problemet. fula och gröna rutor över i princip hela filmen. 0 Citera
millennium_john Postad 8 november 2006 Författare Postad 8 november 2006 så här ser det ut när jag skall fånga filmen til datorn.. någon som vet varför? 0 Citera
Max_H Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Vilket program? Kan du testa på en annan dator/i ett annat program? Funkar det analogt bör det ju funka digitalt. /Max 0 Citera
millennium_john Postad 9 november 2006 Författare Postad 9 november 2006 Jag har testat i movie maker. Och nero vision. Samma sak på båda. Har dock inte testat på en annan dator. men jag har en precis ominstallad dator nu så problement bör inte ligga där kan jag tycka. Datorn hittar ju kameran som den ska iaf. 0 Citera
Max_H Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Kan vara mismatch mellan JVC och ditt firewirekort. Testa i en annan dator. /Max 0 Citera
millennium_john Postad 9 november 2006 Författare Postad 9 november 2006 då får jag lov att testa det i min andra dator. Skall åka och köpa ett nytt fw kort. Dom är ju inte så dyra så får vi se om det fungerar. Trodde först det var fel på kabeln men efter att ha inhandlat en ny och samma skit upstår så bör det ju vara något annat. 0 Citera
millennium_john Postad 9 november 2006 Författare Postad 9 november 2006 Köpte et nytt fw kort och nu fungerar allt som det ska. Problemet avhjälpt. Tack för all hjälp 0 Citera
Ubbe Postad 19 juni 2007 Postad 19 juni 2007 Har också problem med en liten jvc-kamera just nu. Verkar som att JVC inte stöds på samma sätt som andra kameror (får in både Sony och Canon). Har provat tre olika videred.program men alla har problem att få in bilden. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.