Theoden Posted March 5, 2004 Posted March 5, 2004 Hur ska man bära sig åt för att få det att se snyggt ut när man hugger av en arm eller ett ben? Eller rättare sagt hur bär man sig åt för att kunna göra det över huvud taget? /Theoden 0 Quote
orange Posted March 5, 2004 Posted March 5, 2004 Om du har tillgång till AfterEffects så är det bra, för det är det programmet jag använder så då stämmer det jag säger mer exakt :) När du spelar in spelar du in vad som nu ska hända och när någon hugger av armen eller vad som ska hända. Kom ihåg att ta en bild med bara bakgrunden också! Förberedelser inför sista redigeringen är att du måste klippa utifrån en stillbild när armen huggs av, klippa ut armen så du får den bit som ramlar av.. (detta kommer bli den man ser faller av) I AE så tar du klippet när armen huggs av och så sätter du en mask (subtract) som markerar hela den bit där armen är borta och sedan lägger du bara på bilden med den utklippta armen så animerar du hur den flyger av och vips så har armen huggits av :) Hoppas du förstår hur jag menar 0 Quote
Theoden Posted March 5, 2004 Author Posted March 5, 2004 Funderade på en annan sak också... Blod... bör man inte ha med det för att det skall se snyggt ut? 0 Quote
Mickels Posted March 6, 2004 Posted March 6, 2004 I stället för att försöka visa hela avhugget o ödsla tid på att göra de snyggt så de ser verkligt ut, kan man ju oxå klippa sig runt. Kanske lägga in någon annan bild så man upplever de som händer. De som händer behöver man inte nödvändigtvis se i bild för att de ska bli läskigt om du förstår vad jag menar. De kan bli effektfullt bara de. :) 0 Quote
Mickels Posted March 6, 2004 Posted March 6, 2004 Ville tillägga en sak till som andra kan ha glädje av. Man ska inte göra mer än vad man har budget till. Alltså tro att man ska göra en värsta film på en vecka och visa en massa effekter som inte är jämförbara med de dyra Holliwoodproduktionerna. Jag är själv sån i alla fall, men försöker undvika det. Har sett andras kortfilmer. Man tror att man är bättre än vad man är. Man är ju ändå väl medveten om att riktiga pruduktioner är bättre än nollbudget. Jag tycker man bara visar hur dålig budget man har om man visar för mycke om ni förstår vad jag menar. Jag vill oxå säga att jag behöver inte ha rätt. De här är bara vad jag tycker. Hoppas ingen tar illa upp nu. 0 Quote
Anstalter Posted March 31, 2004 Posted March 31, 2004 Jag håller absolut med men jag tycker inte man ska undvika det, det e bra träning och det e nu man ska göra b filmer när man är ung (om man nu är ung) och inte senare 0 Quote
Recommended Posts