Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

I pirates of the caribbean 1 när de skär miss Swan i handen så är det ju två genomskinliga kemikalier som bildar blodet. då undrar jag Vilka kemikalier?

/David

ps: jag har frågat min kemilärare

Postad

Jaha(!), jag har länge undrat över hur man gör för att skära någon så att blod rinner i ett enda klip i närbild som i en del filmer... Så då är det en kemikal på kniven och en på personen (halsen t ex) eller har jag fattat fel?

Postad

Det finns ganska många olika sätt. Kommer inte ihåg scenen ni pratar om.

Men när blodet kommer ut direkt efter dom har skurit på armen Så använder dom oftast detta trick.

Det sitter en slang på kanten av bladet (på andra sidan) som inte syns på film.

Det är hål i den slangen som en sprintler, och "off screen" så använder man en spruta med film blod i. Precis när skådespelaren drar kniven på armen eller vad det nu är. Så pressar dom ut blod i slangen med sprutan, och det rinner ut längs kniven på den sidan som inte syns på filmen. blodet rinner ut och det liknar ett riktigt skärsår från kameran's(våran) vinkel.

Sen finns det proteser, oftast i foam latex eller plat gel.

Som har små blod kapslar i sig, dom sminkar detta på skådespelaren. Skinnet på protesen är oftast väldigt tun och dom behöver bara använda en plast eller gummi kniv för att skära upp så blodet rinner ut.

Hoppas detta var till hjälp.

• 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postad

Min kemilärare gjorde ett sådant kniv-experiment inför klassen en gång.

Han hade en basisk lösning på handleden och Fenolftalein på knivryggen.

Det såg faktiskt väldigt verkligt ut, tjejerna i klassen tjöt och frågade vad f*n han höll på med.

Postad
Min kemilärare gjorde ett sådant kniv-experiment inför klassen en gång.

Han hade en basisk lösning på handleden och Fenolftalein på knivryggen.

Det såg faktiskt väldigt verkligt ut, tjejerna i klassen tjöt och frågade vad f*n han höll på med.

så "trevligt" ska omedelbart pröva på tjejerna i min klass efter jul-lovet moahahaha....

/god jul, David

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...