Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en gammal jazz låt, där det är trumpet som spelar melodin och sedan ligger det två saxofoner i bakgrunden och spelar andra stämma(inte melodin) och de hörs inte så mycket. Nu är det så att jag själv spelar trumpet, min brorsa spelar sax, så jag vill kunna ta bort eller iaf reducera volymen på melodin alltså på trumpeten för att kunna höra andra stämman(saxofonen) bättre. Det för att jag ska försöka skriva ut vilka toner saxofonen spelar! Någon som vet hur man reducerar melodin?

Det spelar ingen roll vilket program det är, då min pappa är musiklärare och har tillgång till de flesta musikprogrammen, som cubase, audition etc.

Jag testa med vocal remover i audition men då blev det andrastämman som försvann(saxofonen) och trumpeten var kvar.

Otroligt tacksam för alla svar!!! :)

Postad

Räkna med att det är omöjligt.

Vad du möjligen kan göra är att leta upp samma låt som MIDI-fil & redigera själv.

Ljud är ett komplicerat tvådimensionellt (2:a dimensionen Höjd & 4:e dimensionen Tid) media, även professionella masteringtekniker med många år bakom rattarna har svårt att göra sånt bra. Helt enkelt inte värt tiden & arbetet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...