Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja, hur f** centerar man en text i en composition?, eller lägger den i lower third. Jag vill alltså ha texten i mitten. DVS centrera både horisontellt och vertikalt. En sån enkel sak ska man väl kunna göra i AE?

Postad
Ja, hur f** centerar man en text i en composition?, eller lägger den i lower third. Jag vill alltså ha texten i mitten. DVS centrera både horisontellt och vertikalt. En sån enkel sak ska man väl kunna göra i AE?

I timeline>text>transform>position

/nils

Postad

Ja, men där kan man bara skriva in värden på X och Y. Jag vill kunna välja som i title designer på premier pro.

Jag vill alltså att det ska gå snabbt att centera text horisontellt och vertikalt samt lägga den i lower third, men en sån enkel funktion verkar ju inte finnas.

Jag orkar inte hålla på att leta upp dom exakta koridinaterna hela tiden.

Postad

Du beskrev inte alls VARFÖR man bara kan ställa in värden och VARFÖR man inte kan centrera på annat sätt, ja det här börjar bli tröttsamt men kan alltså bara ställa in värden för att placera text i mitten.

Inte bra adobe! Det borde finnas en bättre texteditor.

Postad

Bättre texteditor ? Vad har det med saken att göra ? Jag har ju beskrivet för dej 3 olika sätt att centrera text i AE. Ett utan att ställa in värden !

Varför skulle ja beskriva att det inte går ? MOMENT 22 eller Kafka.

Knepigt fall eller tycker du att du är rolig ?

/nils

Postad

Det har väl med saken att göra?

Ok, vilket var sättet du beskrev utan värden? Jag vet att man kan centrera själva texten under paragraph, men jag vill centrera både vertikalt och horisontellt, som kan kan i premier pro title designer.

Postad

Hej!

Alltså när man klickar i sin comp kan det hamna var som helst... :-)

Högerklicka i din comp och välj "New" -> "Text", den gör precis samma sak, dvs låter dig lägga till text, men den centrerar en cursor MITT i smeten åt dig!

Åt övriga: Var inte så snabba och hugga mot folk när inte har en j*vla aning vad ni snackar om... Lär er programvaran innan ni svarar!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...