Asterix Postad 31 oktober 2006 Postad 31 oktober 2006 Ja, hur f** centerar man en text i en composition?, eller lägger den i lower third. Jag vill alltså ha texten i mitten. DVS centrera både horisontellt och vertikalt. En sån enkel sak ska man väl kunna göra i AE? 0 Citera
jernby film Postad 31 oktober 2006 Postad 31 oktober 2006 Ja, hur f** centerar man en text i en composition?, eller lägger den i lower third. Jag vill alltså ha texten i mitten. DVS centrera både horisontellt och vertikalt. En sån enkel sak ska man väl kunna göra i AE? I timeline>text>transform>position /nils 0 Citera
Asterix Postad 1 november 2006 Författare Postad 1 november 2006 Ja, men där kan man bara skriva in värden på X och Y. Jag vill kunna välja som i title designer på premier pro. Jag vill alltså att det ska gå snabbt att centera text horisontellt och vertikalt samt lägga den i lower third, men en sån enkel funktion verkar ju inte finnas. Jag orkar inte hålla på att leta upp dom exakta koridinaterna hela tiden. 0 Citera
jernby film Postad 2 november 2006 Postad 2 november 2006 Hej Jonas skriver du in text från tools eller effectsmenyn. Toolsvyn>tidslinje>text. Där kan du även ställa in z-värden. /nils 0 Citera
Asterix Postad 2 november 2006 Författare Postad 2 november 2006 toolsmenyn, textverktyget och sen klickar in i compositionen. Jag vill inte ställa in några värden, finns det inget annat sätt? 0 Citera
jernby film Postad 2 november 2006 Postad 2 november 2006 I toolsmenyn > text > paragraph. Här kan du centrera. Finns 2 sätt till men du vill ju inte ställa in värden. Varför ? /nils 0 Citera
Asterix Postad 3 november 2006 Författare Postad 3 november 2006 Varför ska man ställa in värden? Varför finns det ingen funktion där man sätta texten i mitten, som det t.ex. finns i premiere pro? 0 Citera
jernby film Postad 3 november 2006 Postad 3 november 2006 Beskrev det i förra inläggat. Börjar bli lite tröttsamt nu. /nils 0 Citera
Asterix Postad 3 november 2006 Författare Postad 3 november 2006 Du beskrev inte alls VARFÖR man bara kan ställa in värden och VARFÖR man inte kan centrera på annat sätt, ja det här börjar bli tröttsamt men kan alltså bara ställa in värden för att placera text i mitten. Inte bra adobe! Det borde finnas en bättre texteditor. 0 Citera
jernby film Postad 3 november 2006 Postad 3 november 2006 Bättre texteditor ? Vad har det med saken att göra ? Jag har ju beskrivet för dej 3 olika sätt att centrera text i AE. Ett utan att ställa in värden ! Varför skulle ja beskriva att det inte går ? MOMENT 22 eller Kafka. Knepigt fall eller tycker du att du är rolig ? /nils 0 Citera
Asterix Postad 3 november 2006 Författare Postad 3 november 2006 Det har väl med saken att göra? Ok, vilket var sättet du beskrev utan värden? Jag vet att man kan centrera själva texten under paragraph, men jag vill centrera både vertikalt och horisontellt, som kan kan i premier pro title designer. 0 Citera
teo Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 ögonmått..eller bara att ställa in värderna som jernby säger..vart ligger problemet? 0 Citera
Asterix Postad 4 november 2006 Författare Postad 4 november 2006 Problemet ligger i att det inte finns någon bättre funktion för att centrera. 0 Citera
jernby film Postad 5 november 2006 Postad 5 november 2006 Problemet ligger i att du försöker skriva brev i After effects. Har du köpt din AE? Finns program som kostar mindre för ändamålet. Jag brukar använda microsoft word. /nils 0 Citera
Eric_M Postad 10 november 2006 Postad 10 november 2006 Ja, hur f** centerar man en text i en composition?, eller lägger den i lower third. Jag vill alltså ha texten i mitten. DVS centrera både horisontellt och vertikalt. En sån enkel sak ska man väl kunna göra i AE? Hej! Alltså när man klickar i sin comp kan det hamna var som helst... :-) Högerklicka i din comp och välj "New" -> "Text", den gör precis samma sak, dvs låter dig lägga till text, men den centrerar en cursor MITT i smeten åt dig! Åt övriga: Var inte så snabba och hugga mot folk när inte har en j*vla aning vad ni snackar om... Lär er programvaran innan ni svarar! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.