Gå till innehåll

final cut hör inget ljud


byxan

Recommended Posts

Vilken version kör du, hur har du kopplat ljudet? När du kör capture har du oxå uppenbarligen kameran inkopplad till datorn, rekomenderas även då man redigerar.

 

O till saken. De första jag tänker på är att du måste koppla ljudet via Kameran. Är kameran ansluten till datorn o har kontakt men final cut så är den enda vägen till att få Ljud, från kameran. Gäller även bild.

 

Men om du inte hör ljud när du spelar upp filmen i datorn kan de oxå vara så att du ställt in att bara ta in bild utan ljud. De görs under "logg and capture"

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag får också det där problemet ibland. Men jag har listat ut att det är för att du har kameran ikopplad. Allt ljud strömmar genom kameran. För mej så fungerade det när jag sparade projektet, tog ur kameran ur firewire:n och då for ljudet genom högtalarna.

 

Annars så är det ju bara att koppla hörlurarna till kameran om du inte vill starta om. Det är ju mer proffsigt att köra med lurar. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

De va de jag försökte förklara, men lite kompliserat kanske. Men de jag försökte få me i de förra inlägget var oxå att de rekomenderas att ha kameran inkopplad som i sin tur är kopplad till en tv o stereo eller (mixerbord om man är kräsen) Att bara redigera på dataskärmen kan få som konsekvens att texter hamnar utanför bild. Färgkorrigeringen blir fel. De går att använda Title Safe. Men de blir bättre om man har en tv breve.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, jag hade en TV-monitor kopplad till datorn förut. Det flöt på bra, men nu så har jag TV:n på mitt rum för vi lånade ut en annan TV till min bror som flyttade till stan.

 

Det är att rekommendera för att få riktigt bra kvalité på filmen istället för att titta i själva Final Cut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...