Asterix Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 Har börjat arbeta med ett gammalt projekt. När jag ska importera vissa ljudklipp så får jag inget ljud på dom, det står rätt på storlek etc när jag kollar på properties, men det kommer inga ljudvågor när jag öppnar klippet i source monitorn. Jag har också länkat om några ljudklipp och lyckas heller inte få något ljud där. Nån som vet vad detta kan vara för skräp? 0 Citera
Rogge Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 - Vilken version av Premiere är dom skapade i samt vilken version använder du idag? - Om du skapar ett helt nytt Project, fungerar ljudet då? 0 Citera
Asterix Postad 29 oktober 2006 Författare Postad 29 oktober 2006 Dom är skapade i premiere pro 7.0 (från början) och nu använder jag premiere pro 1.5. Men det ska väl funka ändå? - Dom funkar när jag skapar ett nytt projekt. Men grejen är att jag vill att dom ska funka i detta projekt, eftersom jag gjort ett stort klippningsarbete. 0 Citera
Rogge Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 Hur öppnar du det gamla projectet, gör du det genom att: - Öppna det genom att helt enkelt öppna det i PPro 1.5? - Starta ett nytt Project och går till File > Import och importerar in det gamla? 0 Citera
Asterix Postad 29 oktober 2006 Författare Postad 29 oktober 2006 - Öppna det genom att helt enkelt öppna det i PPro 1.5 0 Citera
Rogge Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 - Öppna det genom att helt enkelt öppna det i PPro 1.5 Gör på det andra sätt jag skrev och se om det fungerar. 0 Citera
Asterix Postad 29 oktober 2006 Författare Postad 29 oktober 2006 Haha, nu när jag öppnade premiere pro på samma sätt som förut , funkade det helt plötsligt. Skumt! Kan, ju testa det andra sättet om det skulle krångla nån mer gång. Men tack iaf! 0 Citera
Asterix Postad 29 oktober 2006 Författare Postad 29 oktober 2006 Fan, nu har jag fått ett annat problem istället, när jag drar ner klipp till tidslinjen från source monitorn följer bara bilden med, ljudspåret blir blankt. 0 Citera
Rogge Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 Fan, nu har jag fått ett annat problem istället, när jag drar ner klipp till tidslinjen från source monitorn följer bara bilden med, ljudspåret blir blankt. Vad är det för format på videon, DV-avi, MPEG2, divx, xvid, etc? 0 Citera
Rogge Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 Det är AVI Vad för avi? Anledningen till att jag frågar är att avi är bara ett filformat och kan vara i praktiken allting som rör sig. Stillbildskameror som kan filma kortare snuttar sparar tex ofta som avi och det fungerar inte så bra i PPro trots att filmen har filändelsen avi då formatet är någon variant av MPEG. Om du är osäker, ladda ner GSpot och kolla vad för fil du har och jobbar med. 0 Citera
Asterix Postad 29 oktober 2006 Författare Postad 29 oktober 2006 Det är en AVI med mpeg-layer3, divX komprimering. 0 Citera
Rogge Postad 29 oktober 2006 Postad 29 oktober 2006 Det är en AVI med mpeg-layer3, divX komprimering. Där har du problemet! DivX + PPro är lika med det du beskriver. En del lyckas ganska bra att jobba med DivX i PPro medans den majoriteten inte lyckas alls eller lyckas mindre bra. All hårt komprimerad video går inte bra att jobba med i PPro med undantag för MPEG2 med MainConcepts plug-in MPEG Pro installerad. Och även då djävlas det många gånger... Jag jobbar aldrig med DivX pga av det och har därför tyvärr inga egentliga tips att komma med mer än att föreslå dig att konvertera filen till DV-avi och njut av den komfort det ger att jobba med DV-avi i PPro. :) 0 Citera
Asterix Postad 29 oktober 2006 Författare Postad 29 oktober 2006 Fan, men det har ju funkat bra förut. Och varför försvinner ljudet när jag drar klipp till tidslinjen? Finns det inget man kan göra för att få tillbaka ljudet? Jag orkar inte konvertera skiten, det brukar aldrig bli bra. 0 Citera
Max_H Postad 31 oktober 2006 Postad 31 oktober 2006 Testa att skrota CFA-filerna för det projektet (Audio Conforming Filerna). /Max 0 Citera
Asterix Postad 1 november 2006 Författare Postad 1 november 2006 Får testa det! Tack för tipset. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.