Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Jag är intresserad av att lägga in en effekt i Photoshop. Har hört att man genom Premiere Elements kan spara i ett speciellt format så att man sedan kan föra in i Photoshop och redigera bild för bild...

Hur gör man detta och vilket format skall man spara i?

Postad

Du kan spara ner bilder från en film. I Premiere tar det lilla klipp du vill spara som fotografier genom att save>movie>TIFF t.e.x och du får ut allt som bilder i det format du filmar i t.e.x 720x576.

Tänk på att det blir många bilder/sekund. Sedan lägger jag in bilder i premiere.

TIFF är av bra kvalitet som du kan hantera i Photoshop.

Finns säkert snabbare och effektivare sätt men jag gör så.

Postad
filmstrip (*.flm)... det blir stoora filer

Fast om man sparar i Filmstrip och sedan öppnar det i Photoshop kommer alla bilder in i en bild ju, hur undviker man det?

(det blir alltså en avlång bild)

Postad
Fast om man sparar i Filmstrip och sedan öppnar det i Photoshop kommer alla bilder in i en bild ju, hur undviker man det?

Men om du gör som jag sa. Export>movie>settings. Nu kan du välja hur du vill spara ditt klipp. AVI kommer upp som standard. Välj då TIFF. Då får du en massa bilder ungefär 1,6 megebyte styck. Har du t.e.x AVI-film får du ut bilder på hela klippet i 720x576. Tänk på att redigera ner filmen på bara de sekvenser du ska ha fotografier på. Då kan du importera den bild du vill har i Photoshop och sedan lägga in den i elements.

En sak jag kom på. Jag har ju Premiere Pro .Du har ju elements. Jag hoppas detta går. Annars får jag be om ursäkt !

/nils

Postad

Varför skulle detta vara ett problem?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...