Gå till innehåll

Synopsis: En liten idé till svart actionkomedi


MMike

Recommended Posts

Innan idag fick jag en idé till en väldigt svart actionkomedi som jag tänkte dela med mig av.

 

Frank är en blyg, tystlåten, försiktig man som jobbar som psykolog. Han bor och jobbar i ett rätt litet samhälle med några tusen invånare (typ som det jag bor i, då kan jag ju filma här, hurra vad bra).

Hans patienter kommer hela tiden med de värsta, mest omoraliska historier man kan tänka sig. Det enda Frank gör hela dagarna är att sitta och lyssna på den ena deprimerande patienten efter den andra. Det hela leder till att han tappar allt förtroende på mänskligheten och tillslut får han nog och brister totalt. Han packar på sig ett gäng vapen och ger sig ut för att utrota mänskligheten (vi får låtsas att det utspelar sig i USA eller nåt, där folk bara har vapen liggandes hemma. Jag menar, Amerikanarna gör ju filmer som utspelar sig över hela världen men alla snackar ändå Engelska, så varför kan inte vi göra filmer som utspelar sig i USA men alla snackar Svenska).

 

Så det är den väldigt basic grundidén jag hade. Sen har jag en del idéer på saker som kan hända under filmensgång men som jag inte bestämt om jag ska ha med än eller inte. T.ex. har jag idéer på olika karaktärer Frank kan träffa, den en mer galen än den andra. T.ex. polischefen i stan som fångar Frank men låter honom gå för att han är kär i en reporter som ständigt kommer och gör intervjuer med honom angående hur jakten på Frank går.

 

Syftet med detta lilla utkast är framför allt att få förslag på hur jag kan utveckla min film. Idén är ju väldigt grundlig just nu men det finns ju hur mycket som helst som kan hända när en galen, liten man går lös med alldeles för mycket vapen i en småstad. Så dela med er av allt som ploppar upp i era huvuden så kanske vi kan bolla lite idéer med varandra.

Länk till kommentar
Share on other sites