Gå till innehåll

Synopsis: En liten idé till svart actionkomedi


MMike

Recommended Posts

Innan idag fick jag en idé till en väldigt svart actionkomedi som jag tänkte dela med mig av.

 

Frank är en blyg, tystlåten, försiktig man som jobbar som psykolog. Han bor och jobbar i ett rätt litet samhälle med några tusen invånare (typ som det jag bor i, då kan jag ju filma här, hurra vad bra).

Hans patienter kommer hela tiden med de värsta, mest omoraliska historier man kan tänka sig. Det enda Frank gör hela dagarna är att sitta och lyssna på den ena deprimerande patienten efter den andra. Det hela leder till att han tappar allt förtroende på mänskligheten och tillslut får han nog och brister totalt. Han packar på sig ett gäng vapen och ger sig ut för att utrota mänskligheten (vi får låtsas att det utspelar sig i USA eller nåt, där folk bara har vapen liggandes hemma. Jag menar, Amerikanarna gör ju filmer som utspelar sig över hela världen men alla snackar ändå Engelska, så varför kan inte vi göra filmer som utspelar sig i USA men alla snackar Svenska).

 

Så det är den väldigt basic grundidén jag hade. Sen har jag en del idéer på saker som kan hända under filmensgång men som jag inte bestämt om jag ska ha med än eller inte. T.ex. har jag idéer på olika karaktärer Frank kan träffa, den en mer galen än den andra. T.ex. polischefen i stan som fångar Frank men låter honom gå för att han är kär i en reporter som ständigt kommer och gör intervjuer med honom angående hur jakten på Frank går.

 

Syftet med detta lilla utkast är framför allt att få förslag på hur jag kan utveckla min film. Idén är ju väldigt grundlig just nu men det finns ju hur mycket som helst som kan hända när en galen, liten man går lös med alldeles för mycket vapen i en småstad. Så dela med er av allt som ploppar upp i era huvuden så kanske vi kan bolla lite idéer med varandra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror inte du ska försöka komma på en massa idéer om vad som ska hända om du inte knyter ihop dem till en sammanhängande handling. Du har en bra idé till en början, men kom på ett slut också (vilket brukar vara det svåra).

 

Sen vad det gäller vapen så kan det mycket väl utspela sig i Sverige. Det finns massor av vapen i Sverige. Dels så har vi många som jagar, vi har militära vapenlager som vaktas rätt dåligt och en del brottslingar som har tillgång till rätt tunga vapen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett litet tips för att hitta slutet på historien: VAD VILL DU SÄGA MED DEN?

 

Det är en rätt intressant idé men så länge du själv inte vet hur den ska sluta eller vad du vill säga med den. SÅ länge det bara är en cool idé så komemr det som bäst bli en medelmåtig om ens det film. Så tänk på vad du vill säga, säg nått, vad är inte lika viktigt.

 

MVh

Johan

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...