Johan_hmm Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 Sitter på en Intel Dualcore och jobbar med Avid express 4.8, som jag sen pressar igenom Sorenson Sqeezer 4.2 till en Mpeg2.fil. Efter detta tar jag in filen i Encore. Problemet: Encore 2.0 är väldigt ostadig. Det kraschar och projekten bli korupta osv. Får fel som 'General error', 'Stream overlap', 'file excits', '0x0000000', osv. Typ 30% av projekten jag skapa kan brännas. Dom andra 70% får man göra om. Är det någon som har någon idée om vad som är fel. Griper efter halmstrån... 0 Quote
Gussyl Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 Kolla Encores forum. Gjorde en snabb sökning på general error: http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?127@@.1de98ec0 0 Quote
Rogge Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 ...som jag sen pressar igenom Sorenson Sqeezer 4.2 till en Mpeg2.fil. - Hur hör bit rate använder du dig av på MPEG2-filerna? - Ljud: PCM, Dolby eller MPEG? - Ändrar du några inställningar själv i Sorenson Sqeeze, tex I-Frames/P-Frames el GOP Headers, mm, mm? - Har du provat att Transcoda filerna till MPEG2 i Encore istället för att göra det med Sorenson Sqeeze? - Har du provat en annan MPEG-kodare, tex MainConcept MPEG Encoder 1.5? - Använder du QuickTime-filer i dina Encore Projects? Adobe Media Encoder som Transcodar om filer till MPEG2 i Encore använder sig av MainConcpet's codec, så genom att testa MainConcept MPEG Encoder 1.5 kan du komma långt. Den är dessutom snabb! 0 Quote
Johan_hmm Posted October 12, 2006 Author Posted October 12, 2006 Roger. Tack för svaret ska kolla hemsidan. Problemt uppstår oavsätt vilken bitrate jag använder. Det har till-och-med uppståt när jag bara håller på bygga menysystemet och inte har haft någon film i projektet. Jag har testat att ta in quicktime-relaterade direkt in Encore, men det blir fel endå. 0 Quote
Max_H Posted October 13, 2006 Posted October 13, 2006 Fick du mitt mail Johan? (Har varit på resande fot idag så jag har inte kunnat kolla min mail från jobb-adressen). Om inget av det hjälpt återkom på måndag så ska jag stressa på dom ännu mer. Har du testat att installera om det hela? Encore är absolut inte problemfri men så SJUKT mycket problem ska man inte ha. Och hade du "bara" 512 i ram? Har pga flytt tyvärr inte tilllgång till internet hemma ännu (hata T***a) så jag får svårt att svara men hoppas det går vägen. /Max 0 Quote
Recommended Posts