Jump to content

Svartvit film där en speciel grej ska va färgad i adobe Premiere 6.5

J0AKIM

Recommended Posts

Lite svårt att förklara det på rubriken men jag håller på att klippa i hop en snowboard film, och då har vi filmat ett hopp på avstånd som vi har färgat rött med hjälp av karamellfärg. Och då undrar jag om det finns något sätt att göra allt svartvitt förutom just det röda hoppet? Programmet jag använder mig av är Adobe Premiere 6.5. har suttit och prövat lite men utan någon vidare framgång så jag skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få!

tack på förhand

gå in på "video effects" sen "image control" sen finns de en effect som heter coler pass. Sen får du markera den färgen du ska ha kvar.

finns det inget annat sätt att göra det för när man använder color pass känns det som att det inte är så exakt. man får med en massa fär på andra ställen med. skulle man inte kunna göra det på nått annat sätt... när jag har filmat hoppet har jag använt mig av stativ och kameran är stilla under hela tagningen. skulle man inte på något sätt klippa ut "hoppet" och lägga det på en kompia av klippet, om du förstår vad jag menar? Som man skulle ha gjort om det var en stillbild?

hoppas jag förklarde det någorlunda förståligt