video_sync Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Har en liten kort fråga angående alla dessa parametrar i en MP3 fil, jag har skrivit ett "?" där jag är osäker eller helt osäker. Size: 5597936 bytes -- Storlek på filen Header found at: 0 bytes ---- ????? Length: 233 seconds --- filspårets längd MPEG 1.0 layer 3 --- Typ av MPEG kodning i detta fall med 3 lager ?? 192kbit, 8942 frames --- Bithastighet på filen, 8942 frames?? 44100Hz Stereo --- kilohertz specifikation, benämning av Mono eller Stereo CRCs: No -- ????? Copyrighted: No --- Om filen är Copyrightskyddad Original: Yes --- Om filen är rippad av originalet ? Emphasis: None -- ????? 0 Quote
Stefan_holst Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Har en liten kort fråga angående alla dessa parametrar i en MP3 fil, jag har skrivit ett "?" där jag är osäker eller helt osäker. Jag är inte säker heller men MPEG 1.0 layer 3 --- är MP3, vad jag förstått det tredie lagret (= ljudinformationen) i en MPEG 1.0 utbrutet. Man kan alltså ha en MPEG 4 och MP3 ihop. Jag tror där imot att MPEG 2.0 har en annan bärare för ljudinfo. men nu är jag på hal is. 0 Quote
Pace Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Flyttas från "Videoteknik" (då det i huvudsak handlar om ljudformatet i MPEG). 0 Quote
Stefan_holst Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Flyttas från "Videoteknik" (då det i huvudsak handlar om ljudformatet i MPEG). Jag håller med om att denna fråga passar bättre under Musik och ljudläggning men jag är inte säker på att video_sync visste att det handlade om ljudformat när han skrev inlägget. 0 Quote
Recommended Posts