sari Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Hej Jag har gört ett litet film med pinnacle 10,5. kan jag göra eftertext med samma program eller jag måste återvända till moviemaker? Tack 0 Quote
e93mw Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Jag har aldrig använt Pinnacle själv, men jag har svårt att tänka mig att man inte kan göra eftertexter med det. Principen borde vara samma som i Premiere, dvs. man skapar en "title" med "title designer" som innehåller alla namnen som ingår i eftertexten. Sedan kan man få denna title att röra på sig åt något håll med en viss hastighet. Har för mig att man gör detta inifrån "title designer" i Premiere, och det borde vara nåt liknande i Pinnacle. 0 Quote
Creator Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Nja, det är mycket krångligare i Pinancle. Har själv Pinnacle, fast plus 9 då (har inte råd med bättre =( ) och i det är det svårt och få eftertexten/rna att rulla som i riktiga filmer. I Title/Menu Editor kan man ju iofs få texten att rulla upp eller åt sidan, men då slutar ''upprullningen'' där man har placerat själva texten, och om man placerar den högre upp kommer inte hela texten med. Dessutom är det omständigt och jobba med långa eftertexter i Title/Menu Editor. Bättre än så kan man inte formulera det svaret som egentligen blev en fråga i sig själv. Är det någon annan som har lyckats med att skapa långa rulltexter i Pinnacle? 0 Quote
Coca Cola och Film Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Nejdå. Enklare än så är det. När du har skrivit klart texten du ska ha trycker du bara på enter tillräckligt många gånger tills texten inte syns längre. Sen när du är fädig med det och har kollat på det brukar man få finjustera lite med textstorlek och sådana smågrejor. 0 Quote
Creator Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 har testat det. det fungerade inte riktigt, men om man tar en massa mellanrum efter texten osså funkar det. och om det inte gör det så får man experimentera lite 0 Quote
sari Posted October 4, 2006 Author Posted October 4, 2006 Hej Jag har testat det är jätte bra. 0 Quote
Coca Cola och Film Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 har testat det. det fungerade inte riktigt, men om man tar en massa mellanrum efter texten osså funkar det. och om det inte gör det så får man experimentera lite Tror att vi menar samma sak. 0 Quote
frasimmat Posted April 27, 2007 Posted April 27, 2007 jag måste göra efter texten i flera omgångar så då blir det store mellan rum mellan vissa saker så det blir skit fult (jag använder pinnacle) 0 Quote
Team_fagott Posted April 27, 2007 Posted April 27, 2007 jag måste göra efter texten i flera omgångar så då blir det store mellan rum mellan vissa saker så det blir skit fult (jag använder pinnacle) Håll nere shift när du trycker enter. 0 Quote
Mördarbananerna attackera Posted June 5, 2007 Posted June 5, 2007 Det är lätt att få texten att rulla. Uppe till vänster finns det tre fyrkanter. En är att texten står still. Om man trycker på en som har en pil upp så rullar texten uppåt. Och om du trycker på den sista som har en pil som pekar åt vänster så rull ar texten dit. Se där, det va ju inte så svårt Jag har fixat det många gånger på mina filmer. 0 Quote
kvällensdebatt Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 finns knappt inget som är änklare än pinnacle. och att det blir så bra me... någon som skaffat pinnacle 11 ? 0 Quote
Mördarbananerna attackera Posted June 8, 2007 Posted June 8, 2007 Jag ska göra det snart tänkte jag 0 Quote
frasimmat Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 tack för tipset team faggot men jag har skaffat photoshop flash AE & premiere pro nu 0 Quote
Recommended Posts